نظر و تجربه زندگی و مهاجرت به کانادا

نظر و تجربه زندگی و مهاجرت به کانادا

 

 

تجربه‌ی زندگی و مهاجرت به کانادا، از دید بسیاری از افراد، کاملا سلیقه‌ای و بستگی به شرایط و خصوصیات اخلاقی افراد دارد. به طور مثال برای فردی که تحمل سرما را ندارد، شاید این مسئله که از اوایل ماه اکتبر، اکثر مناطق کانادا دمای زیر صفر را تجربه می‌کنند، غیر قابل تحمل باشد.

به طور کلی با توجه به تجمیع نظر بسیاری از افراد، می‌توانیم مزایا و معایب زندگی در کانادا را به چند مورد تقسیم کنیم که در ادامه‌ی این مقاله، به طور مفصل به آن‌ها می‌پردازیم.

 

تجربه زندگی در کانادا

یکی از بهترین راه‌ها برای افرادی که در حال کسب اطلاعات درباره‌ی کشورهای مختلف، به قصد مهاجرت هستند، پرس و جو از افرادی که قبلا این مسیر را رفته‌اند می‌باشد.

ممکن است دوست و یا خانواده‌ای در کشورهای مختلف داشته باشند تا با کسب اطلاع از خلقیات، توانایی‌ها، تجربه‌ها و … از آن، بتوانند بهتر تصمیم بگیرند.

ما در این مقاله، پس از جمع آوری اطلاعات از تجربیات افراد، داده‌ها را به صورت طبقه بندی شده، در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بهتر بتوانید هدف و تصمیم خود را مشخص کنید.

 

حقایق مهاجرت و زندگی در کانادا

کشور کانادا با توجه به سیاست‌هایی که در زمینه‌ی مهاجر پذیری به کار می‌برد، قوانین و شرایط بسیار مناسب و مطلوبی را برای مهاجران فراهم کرده است. این کیفیت شرایط و خدمات به صورتی می‌باشد، که زندگی مهاجرین کانادا هم سطح و هم تراز با شهروندان کانادایی است.

در سال‌های اخیر، شهرهایی از کانادا مانند تورنتو، مونترال، ونکوور و … جزو بهترین شهرها برای زندگی در دنیا قرار گرفته‌اند. ثبات اقتصادی،زیبایی‌های طبیعی بسیار زیبا، سطح آموزشی بالا، فرصت‌های شغلی عالی و … از عواملی است که باعث شده کانادا به بهشت مهاجران تبدیل شود.

 

میزان رضایت از زندگی در کانادا

در کشور کانادا 82 درصد از مردم در رضایت کامل از شرایط زندگی به سر می‌برند. طبق آمار جهانی، کانادا از لحاظ پایین بودن میزان جرم و جنایت، جزو 10 کشور اول امن دنیا قرار دارد. طبق سیاست‌های این کشور، جذب نیروهای ماهر و کارآمد منجر به پیشرفت بالای اقتصادی، اجتماعی و … شده است.

کانادا یکی از امن‌ترین، مرفه‌ترین، آزادترین و آرام‌ترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید. از همین رو برای مهاجران، زندگی، تحصیل و کار در کانادا بهترین مقصد به حساب می‌آید. همچنین تعداد بسیار زیادی از کانادایی‌ها به اینکه شهروند کانادا هستند، افتخار می‌کنند.

 

مشکلات اصلی زندگی در کانادا

گرچه زندگی در کانادا مزایای بسیار زیادی دارد، اما معایب و مشکلاتی هم وجود دارد که لازم است قبل از مهاجرت به کانادا با آن‌ها آشنا شوید.

برخی از اصلی‌ترین مشکلات زندگی در کانادا، سردی بیش از حد استان‌های شمالی، دو زبانه بودن برخی از استان‌ها و الزام یادگیری زبان فرانسوی برای زندگی در آن استان‌ها،  هزینه‌ی بالای مسکن در اکثر شهرهای بزرگ، بالا بودن هزینه‌های تحصیل، پهناور بودن کشور و مشکلات عبور و مرور و … هستند.

 

دلایل اصلی پشیمانی از مهاجرت به کانادا

گاهی اوقات به دلیل عدم بررسی شرایط پیش از اقدام به مهاجرت، عدم انعطاف پذیری فرد با محیط و شرایط جدید و یا سایر عوامل فردی باعث می‌شود تا مهاجران، پس از مهاجرت با مشکلاتی مواجه شوند.

برخی از این مشکلات با گذشت زمان برطرف شده و برخی دیگر مانند سرمای شدید هوا ممکن است رفع نشده و نیاز باشد فرد مهاجر خودش را با شرایط وفق دهد. بنابراین دلایل پشیمانی از مهاجرت به کانادا ، اصولا قابل رفع هستند و کمتر کسی به فکر بازگشت به کشور مبدا می‌افتد.

 

تفاوت‌های مهم زندگی در ایران و کانادا

اصلی‌ترین تفاوت در زندگی بین ایران و کانادا، متفاوت بودن قوانین و مقررات و همچنین میزانِ قانون پذیریِ افراد جامعه است. تفاوت در قوانین، بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین بخش در زندگی افراد  است. کشور کانادا، اقتصادی پیشرفته و کمترین میزان فساد مالی را دارد.

از دیگر تفاوت‌های ایران و کانادا، می‌توان به آب و هوای این دو کشور اشاره کرد. کشور ایران با اینکه کشور کوچکی است، اما آب و هوای چهار فصل دارد.

کشور کانادا دومین کشور پهناور دنیا است و دارای آب و هوایی سردسیری و قطبی دارد. گرچه شهرهایی مانند تورنتو به نسبت معتدل‌تر است اما اکثر ماه‌های سال در اکثر نقاط کانادا، هوا بسیار سرد است.

تفاوت دیگری که بین زندگی در ایران و کانادا وجود دارد، زبان این دو کشور است. زبان رسمی در کشور ایران، پارسی ( فارسی ) است؛ در حالی که زبان رسمی کانادا، انگلیسی و فرانسوی است که در برخی استان برای کار، تحصیل، زندگی و … دانستن هر دو زبان الزامی است.

فرهنگ، در کشور ایران و کانادا، کاملا متفاوت است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره میکنیم. به طور مثال، در ایران مردم عادت به تعارف دارند در حالی که کانادایی‌ها در کمال ادب، بسیار رک‌گو هستند. وقت شناسی و اهمیت دادن به زمان، از ویژگی‌های بارز کانادایی‌هاست که در بین ایرانی‌ها کمتر مشاهده می‌شود.

کانادایی‌ها به مسئله‌ی برابری بسیار اهمیت می‌دهند. احترام به تفاوت زبان، فرهنگ، نژاد برایشان بسیار مهم است. همچنین افراد را از لحاظ مادی، طبقه بندی نمی‌کنند. درحالی که در ایران افراد به دو دسته‌ی فرودست و فرادست تقسیم می‌شوند.

 

مزایا و معایب زندگی و مهاجرت به کانادا

افراد با توجه به هدف از مهاجرتشان که دریافت ویزای توریستی کانادا، تحصیل در کانادا و یا دریافت ویزای استارتاپ کانادا و … است، موارد متفاوتی برایشان مهم و ضروری خواهد بود.

بنابراین یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که برای انتخابِ مقصدِ مهاجرت باید انجام دهید، این است که پس از مطالعه‌ی تجربه زندگی و اقامت کانادا، مزایا و معایب را متناسب با موقعیت و شرایط خود یادداشت کرده تا بتوانید با مقایسه‌ی آن‌ها، متوجه شوید که آیا مهاجرت به آن کشور برای شما مناسب است یا خیر.

 

مزایای عمومی زندگی و مهاجرت به کانادا به شرح زیر است

  1. اقتصاد رو به رشد در کانادا
  2. مهاجرت پذیری و مردمان خوش برخورد
  3. عدم احساس غربت به دلیل چند فرهنگی بودن کانادا
  4. قانونمند بودن کانادا
  5. امنیت بالا و پایین بودن درصد جرم
  6. سیستم آموزشی بسیار عالی
  7. عدم وجود تنش و تهدید خارجی
  8. وجود دولتی کارآمد
  9. رعایت حقوق انسانی و فردی

 

بهتر است معایب زندگی در کانادا را هم بدانید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. در ادامه به معایب عمومی مهاجرت و زندگی در کانادا می‌پردازیم:

 

  1. آب و هوای سرد و قطبی در اکثر مناطق این کشور
  2. بالا بودن نرخ مالیات نسبت به آمریکا
  3. عدم پذیرش مدارک تحصیلی و سوابق کاری برخی کشورها

 

باز هم تاکیدمان بر این مسئله است که هر فردی، با توجه به شرایط خود و استان مورد انتخابش، تصمیم نهایی را می‌گیرد؛ که آیا کانادا مکان مناسبی برای او هست یا خیر!

 

تجربه های شخصی مهاجرت به کانادا

من همراه با پدر و مادرم، در سن 12 سالگی به کانادا مهاجرت کردم. در دوره‌ی دبیرستان، به صورت نیمه وقت، پیش خدمت یک رستوران هستم. حقیقتا اینجا انعام خوبی می‌دهند. شاید بنظرتان عجیب باشد اما درآمد خوبی دارم و راضی هستم.

 

من پس از گذشت 9 سال زندگی در کانادا این را به شما می‌گویم که قبل از ورود به کانادا، زبان خودتان را تقویت کنید. مهارت‌ها و بازار کار مورد نیاز کانادا را بررسی کنید. کانادا پذیرای خوبی است؛ اما تضمین یک زندگی لوکس را به شما نمی‌دهد. برای رسیدن به خواسته‌ها، باید تلاش کنید!

 

من در تورنتو وکیل مهاجرت هستم. بدون هیچ تردیدی، بهترین گزینه، مهاجرت به کانادا است. کانادا فرصت‌های خوبی برای اشتغال و رشد فردی به شما می‌دهد.

 

اقتصاد کانادا جزو 10 کشور برتر جهان است. امکانات آموزشی و بهداشتی در کانادا رایگان و جزو بهترین‌ها در جهان است. با توجه به وجود برنامه‌های مهاجرتی متنوع، راه‌های مختلفی برای انواع اقشار با هدف مهاجرت وجود دارد.

 

من یک دانشجوی ایرانی کانادایی هستم. بنظر من سیستم سلامت ما، شگفت انگیز است. با توجه اینکه اکثر کانادایی‌ها به طور متوسط بیش از 80 سال عمر می‌کنند، کانادا دارای یکی از بهترین سیستم‌های بهداشتی در جهان است.

 

میزان جرم و جنایت در مقایسه با سایر کشورها، بسیار اندک است. سیستم آموزشی نیز فوق العاده است. شهریه‌ی دانشگاه‌ها در مقایسه با کشورهای اروپایی کمتر و دانشگاه‌هایمان جزو برترین‌ها هستند.

 

پس از 6 سال در کانادا به شما می‌گویم که اگر به خانواده‌تان وابسته هستنید، به کانادا مهاجرت نکنید! نه تنها به کانادا، بلکه به هیچ کشوری مهاجرت نکنید. اما به طور کلی، کانادا جایی است که اگر برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید، قطعا به آن‌ها می‌رسید.

 

این کشور، دارای روزهای بارانی و سرد زیادی است؛ حتی گاهی اوقات میزان برف و سرما به منفی 40 درجه می‌رسد!

 

با توجه به اینکه قبل از تحصیل در کانادا، در انگلستان محصل بوده‌ام، به صراحت می‌گویم که هزینه‌های تحصیل در کانادا پایین‌تر از اروپا و حتی آمریکا است. در اینجا من در کنار تحصیل، در هفته 16 ساعت هم کار می‌کنم. مردم با مهاجران و تازه واردها واقعا مهربان و خوش برخورد هستند.

 

هدف من دریافت اقامت و پاسپورت کانادا و سپس ادامه‌ی زندگی در آمریکا است. کانادا یک راه خوب برای ورود به آمریکا است.

 

مهاجرت به کانادا برای من، بهترین اتفاق زندگی‌ام بوده است. من 15 سال است که در تورنتو زندگی می‌کنم. تعمیرگاه کوچکی دارم. همسرم در منزل، کار آرایشگری مشغول است و همراه با دو دخترم زندگی خوب و راحتی داریم.

 

من فقط بخاطر تامین آینده‌ی دخترم به کانادا آمده‌ام. بنظر من کیفیت زندگی چه به لحاظ بهداشت و چه آموزش، سختی سرمای هوا و به طور کلی سختی‌ها را آسان‌تر می‌کند. اگر قصد آمدن به کانادا را دارید، خودتان را برای روزهای سخت آماده کنید.

 

پس از گذشت نیم قرن از زندگی‌ام در کانادا، به شما می‌گویم که اگر دارای مهارت یا فن خاصی هستید، به شهرهای بزرگ مانند مونترال، ونکوور یا تورنتو نروید. در این شهرها، بازار کار رقابتی است. شهرهای کم جمعیت منابع درآمد بسیار خوبی هستند.

 

در این شهرها می‌توانید به راحتی درآمد داشته و پس انداز کنید. به طور کلی کانادا برای همه مناسب نیست، باید پشتکار داشته و تلاش کنید تا به خواسته‌هایتان برسید.

 

من در ونکوور زندگی می‌کنم. بنظر من اگر شما فردی سخت کوش و رویا پرداز هستید و به دنبال فرصت‌های زندگی می‌روید؛ این کشور شما را به خواسته‌هایتان می‌رساند. ما در سال‌های ابتدایی ورود به کانادا، سختی زیاد کشیدیم؛ اما حالا رستوران کوچکی برای خودمان داریم و در رفاه مالی هستیم.

 

اگر در ایران می‌ماندیم، حتی اگر ده‌ها برابر هم تلاش می‌کردیم، هرگز به هیچکدام از چیزهایی که الان داریم نمی‌رسیدیم.

 

من یک پدر هستم. پسرم را 13 سال پیش در سن 16 سالگی به کانادا فرستادم. در حال حاضر او در رشته‌ی مدیریت فارق التحصیل شده و کار و زندگی خوبی دارد. عاشق زندگی در کانادا است. همسرم و من هم هر سال به دیدن او می‌رویم. از نظر من، کانادا کشوری شگفت انگیز و پر از فرصت است.

 

دو سال است که در کانادا زندگی می‌کنم، زندگی و دوستانی فوق العاده دارم. تا به حال حتی یک داستان منفی هم درباره‌ی کاندا نشنیده‌ام. بهترین تصمیم زندگی من مهاجرت به کانادا بوده است.

 

کانادایی‌ها افرادی رک گو هستند! توصیه‌ی من به ایرانیان این است که تعارفات ایرانی را کنار بگذارید!

 

به نظر من بهترین راه برای دریافت اقامت دائم کانادا، تحصیل در این کشور است. کانادا از افراد متخصص استقبال می‌کند. بنابراین پس از اتمام تحصیل راحت‌تر کار پیدا خواهید کرد.

 

با داشتن مهارت‌های خاص، مثل نانوایی، شیرینی پزی، آرایشگری ( در تمام زمینه‌ها ) و … می‌توانید موقعیت خوبی در کانادا داشته باشید.

 

 

من در آلبرتا استادیار دانشگاه هستم. به نظر من تصمیم برای اینکه کانادا جای مناسبی برایمان هست یا خیر، کاملا به طرز فکر شخصی و شرایط هر نفر بستگی دارد. انتخاب استان و شهر برای زندگی در کانادا جزو موارد بسیار مهم است.

 

من نویسنده و روزنامه نگار هستم. نوشته‌های من، داستان زندگی افرادی که نتوانسته‌اند در کانادا به سرانجام خوبی برسند، است. پس از شنیدن تجربیات منفی، این را می‌دانم که برای موفق شدن در کانادا هم مانند هر کشور دیگری، تلاش، سخت کوشی و مهارت اهمیت دارد.

 

مهاجرت به کشوری که برایتان غریب و ناشناخته‌ست، کار دشوار و ترسناکی است. من سعی می‌کنم نکاتی را با شما در میان بگذارم که شاید برایتان مفید واقع شود:

سطح زندگی در کانادا بالا است. یعنی منابع بین همه و به صورت برابر وجود دارد. امکانات بهداشتی نسبت به سایر کشورها واقعا خوب است و بودجه‌ی ان توسط دولت تامین می‌شود.

دولت از تازه واردان و مهاجران حمایت می‌کند.

شما در کانادا بدون هیچگونه استرس و تنشی می‌توانید به هر مکانی که مد نظرتان است سفر کنید. سیستم ترافیک و شهری در این کشور عالی است.

از آنجایی که کانادا به خانواده و در کنار هم بودن اهمیت زیادی می‌‌دهد، پس از مهاجرت به راحتی می‌توانید برای اقوام و حتی دوستانتان درخواست ویزا دهید.

 

من و همسرم 4 سال از به کانادا مهاجرت کرده‌ایم. در ابتدا، 5 ماه زمان برد تا کار پیدا کردیم. گرچه مجبور شدیم از مشاغل سطح پایین شروع کنیم، اما الان از وضع زندگی‌مان کاملا راضی هستیم.

 

بنظر من، قبل از مهاجرت یک رزومه‌ی خوب برای خودتان آماده کنید و به هیچ عنوان توقع نداشته باشید که از ابتدا، شغل مرتبط با سابقه‌ی کاری‌تان پیدا کنید.

 

ما اطلاعات و آشنایی کافی با مسائل مربوط به خانه، در کانادا و همچنین سابقه‌ی اعتبار کانادایی نداشتیم. به همین دلیل مجبور شدیم 3 هفته در هتل بمانیم تا خانه‌ی مورد نظرمان را پیدا کنیم.

 

مردمان کانادایی با مهاجران بسیار مهربان و خوب رفتار می‌کنند. برای زندگی در کبک و مونترال حتما زبان فرانسوی یاد بگیرید. پس از گذشت 4 سال، ما حالا دوستان ایرانی و خارجی بسیار خوبی داریم.

 

در ابتدا کنار آمدن با آب و هوای اینجا برایمان سخت بود، اما الان عادت کردیم و مشکلی نداریم.

 

به طور کلی زبان‌ها متداول کشور کانادا، فرانسه و انگلیسی هستند. بنا بر ایالت یا استانی که قرار است در آن زندگی کنید، به تقویت زبان خود بپردازید. در برخی استان‌ها و یا حتی برخی مشاغل به هر دو زبان نیاز دارید.

 

کانادا یک کشور با آب و هوای سرد و قطبی است، گرچه در تابستان دمای 25-27 درجه را نیز تجربه می‌کنید اما خودتان را برای زمستان‌های سخت آماده کنید.

 

یکی از مهم‌ترین مشکلات افراد مهاجر این است که اکثرا دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و انتطار دارند با ورودشان به کانادا، شغل و سمتی مشابه موقعیتشان در ایران داشته باشند؛ اما واقعیت این است که در اینجا اینطور نیست!

 

منبع:

golchin-immigration.com

کانادایی‌ها ترجیح می‌دهند در تمام مشاغل، چه راننده‌ی اوبر و چه شغل‌های مهندسی، افراد تحصیل کرده داشته باشند. بی تعارف باید بگوییم که برای تعداد زیادی از افراد، این شرایط ، خیلی بهتر از شرایط زندگی قبلیشان است.

 

شاید مجبور باشید از شغل‌های ابتدایی شروع کنید تا زمانی که شغل مناسب خودتان را پیدا کنید. این را بدانید که اگر مهارت خوبی داشته باشید و زبان انگلیسی و یا فرانسوی را هم خوب بدانید، به محض ورود به کانادا، می‌توانید شغل مناسب و امکانات زیادی کسب کنید.

 

 

چگونه در خانه عطرهای خوشبو درست کنیم

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که می توانید عطرهای زیبایی را در خانه درست کنید؟ در این مطلب ترفندهایی برای ساخت عطر در خانه را به شما می گوییم که بسیار آسان و کاربردی هستند تا هر مردی با استفاده از این ترفندها یک عطر خانگی برای خود تهیه کند. عطر یکی از دئودورانت های شخصی است که بسیاری از افراد بنا به علاقه خود از عطرهای خاص و متنوع با قیمت های متفاوت استفاده می کنند. این می تواند بر کیفیت سبک زندگی ما و هیجانات لذت بخش در خانه بیفزاید.

 

عطرها از عصاره تعداد زیادی از میوه ها و گل های مختلف که در هر جایی یافت می شود تولید می شود و پس از طی مراحل تولید در بطری ها و بسته بندی های جذاب و زیبا در دسترس علاقه مندان و مصرف کنندگان قرار می گیرد. اگر می خواهید خودتان عطر مورد علاقه خود را تولید کنید با ما همراه باشید تا در چند مرحله طرز تهیه عطر در خانه را به شما آموزش دهیم.

 

طرز تهیه عطر و ترفند درست کردن عطر در خانه

 

شاید در ابتدا به نظر برسد که ساختن عطر در خانه مشکل ساز است، اما با ترفندهایی که در این مقاله برای شما توضیح می دهیم، متوجه خواهید شد که این جمله اصلا صحت ندارد و می توانید به راحتی در خانه برای خود عطر درست کنید. به کمک این ترفندها انجام دادن. ساختن عطری به دلخواه می تواند برای شما بسیار هیجان انگیز باشد، پس بهتر است این ترفندها را امتحان کنید تا خودتان هیجان و لذت انجام آن را در عمل ببینید. اگر می خواهید به یکی از دوستانتان هدیه بدهید و مطمئن نیستید که کدام را انتخاب کنید، می توانید عطری را که خودتان در خانه با سلیقه او درست کرده اید به او بدهید. هدیه ای که به خود می دهید می تواند همه را خوشحال کند، حتی اگر عطری با گل ها و میوه های معطر باشد.

 

 

 

 

نوتز

 

تمام عطرهای دنیا از ترکیب چند رایحه مختلف به نام نوتز بدست می آیند. با استفاده از هک های عطر خانگی ما می توانید بهترین عطر را در خانه بسازید. عطرهایی که استفاده می‌کنید در سه مرحله به دست شما می‌رسند، رایحه اول ماندگاری و شادابی زیادی دارد و ماندگاری آن حدود 15 دقیقه است. پس از ناپدید شدن نت های اول، رایحه دوم با رایحه گیاهان معطر خاور دور یا با بوی چوب و گل به مشام شما می آید و اصل عطر دوم، عطری است که انتخاب کرده اید.

 

آخرین عطر که مکمل عطر دوم است 5 ساعت ماندگاری دارد. اکثر عطرهای موجود در بازار از 4 تا 5 رایحه تشکیل شده است که هر کدام حاوی اسانس گیاهان معطر، گل و میوه است.

 

ساخت عطر در خانه

 

برای اینکه بدانید چگونه یک عطر خوب بسازید، باید از انواع نت ها آگاه باشید. به طور کلی ما سه نوع ماده اصلی داریم: 1- نت پایه 2- نت میانی 3- نت پایه که با ترکیب این مواد می توانید عطر مورد علاقه خود را بسازید. برای این کار باید از درصد مشخصی از هر کدام استفاده کنید، مثلاً در ساخت عطر باید از 20 درصد نت بالایی، 30 درصد نت پایه و 50 درصد نت میانی استفاده کنید.

 

 

 

 

ساخت عطرهای طبیعی

 

برای اینکه بدانید چه نوع عطری را ترجیح می دهید، باید ترکیبات و رایحه آنها را بشناسید. نت های ابتدایی شامل نعناع، ??رزماری، لیمو، اسطوخودوس، ریحان و بهارنارنج است. نت میانی همچنین حاوی بابونه، دارچین، جوز هندی، میخک، فلفل سیاه، گل رز و یاسمین است. نت های پایه عبارتند از زنجبیل، سدر، وانیل، صنوبر، کاج و نعناع هندی. برای این کار باید از ترفندهای ساخت عطر در خانه نیز آگاه باشید تا بتوانید آن را به راحتی تهیه کنید.

در مجله سلامتی و زیبایی سبزینه راه به چگونگی ت غییر سبک در منزل بیشتر پرداخته شده است.

 

دستور العمل اصلی برای تهیه عطر در خانه

 

برای تهیه عطر در خانه نیازی به یادداشت های شیمیایی ندارید، اما می توانید آن را به راحتی با استفاده از برخی مواد اولیه طبیعی درست کنید. ابتدا برای ساخت عطر خود به یک روغن پایه مانند روغن بادام (شیرین)، روغن جوجوبا و روغن هسته انگور نیاز دارید. سپس سایر آجیل های طبیعی را باید به روغن اضافه کنید. برای اینکه ترکیب طبیعی خود را به عطرهای تجاری نزدیک کنید، باید الکل را به آن اضافه کنید. الکل بهترین انتخاب برای استفاده به عنوان نوتز است زیرا به سرعت تبخیر می شود و آجیل ها را در اطراف پخش می کند. یکی از ترفندهای ساخت عطر در خانه استفاده از مقدار مشخصی الکل برای عطرسازی است.

 

مواد اولیه برای ساخت عطر در خانه

دو قاشق چایخوری روغن بادام، روغن جوجوبا یا روغن هسته انگور

6 قاشق چایخوری الکل

آب معدنی 2.5 قاشق چایخوری

30 قطره اسانس

فیلتر قهوه

سرکوب

 

 

 

 

طرز تهیه و استفاده از ترفندهای عطر در خانه

 

برای تهیه عطر مورد نظر باید تمام ترفندهای ساخت عطر را در خانه انجام دهید که در زیر به آنها اشاره کردیم:

 

ابتدا یک ظرف مناسب برای عطر خود انتخاب کنید.

روغن حاملی را که دوست دارید انتخاب کنید و 2 قاشق غذاخوری در کاسه بریزید.

حالا باید نت ها را به روغن پایه اضافه کنید، بنابراین ابتدا باید نت پایه را 30?، سپس نت میانی را 50? و سپس نت بالایی را 20? مخلوط کنید.

هنگام اضافه کردن نت ها باید به استحکام و تیزی آن ها توجه کنید، اگر یکی از دیگری قوی تر است از مقدار کمی استفاده کنید.

پس از مخلوط شدن مواد، شیشه را باید به مدت 6 هفته کنار بگذارید تا عطر دلخواه به دست آید.

در مرحله آخر مقدار کمی آب معدنی اضافه کنید و لیوان را خوب تکان دهید.

 

استفاده از گیاهان و ترفندها در ساخت عطر در خانه

 

برای انجام این فرآیند، ابتدا باید گلبرگ ها، گیاهان و برگ های خشک شده را با هم گردگیری کنید.

پودر گیاهی را در ظرف مناسبی بریزید و روغن انتخابی را بریزید تا روی آن را بپوشاند.

همه این مواد را خوب مخلوط کرده و درب ظرف را ببندید.

بطری عطر را به مدت دو هفته در مکانی تاریک و خنک قرار دهید. پس از گذشت این مدت، اگر از قوت رایحه خود راضی نبودید، می توانید پیش گیاهان را از بسته بندی خارج کرده و طبق مراحل قبلی مجدداً پیش گیاهان را اضافه کنید.

ممکن است لازم باشد مراحل قبلی را چندین بار تکرار کنید تا عطر مورد نظر خود را بدست آورید.

برای تهیه این عطر نباید روغن آن تعویض شود و روغن باید مانند مرحله اول باشد.

پس از به دست آوردن عطر دلخواه، چند قطره روغن هسته انگور یا روغن ویتامین E به آن اضافه کنید. یکی از ترفندهای ساخت عطر در خانه، استفاده از گیاهان معطر با اندازه مناسب است.

 

 

 

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=eac811a0-a7b8-43e3-a411-ebef535a53c4

https://ez*******.cityu.edu.hk/login?url=https://sabzinerah.ir/

https://entrance-exam.net/forum/members/wilfredgibson1.html

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:WilfredGibson1

https://www.pubpub.org/user/wilfred-gibson

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://sabzinerah.ir/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

http://sites.gsu.edu/jsalters2/1-problem-definition/comment-page-1572/#comment-116189

چرا نباید غذاهای کنسرو شده را در دسته رژیم غذایی سلامت قرار دهیم

اغلب تصور می شود که غذاهای کنسرو شده نسبت به غذاهای تازه یا منجمد مغذی کمتری دارند. برخی از افراد ادعا می کنند که حاوی مواد مضر هستند و باید از آنها اجتناب شود. برخی دیگر می گویند غذاهای کنسرو شده می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. سوالی که بسیاری از مردم هنوز نمی توانند راه حلی برای آن بیابند این است که آیا کنسروها و محصولات بسته بندی شده برای سلامتی به طور کلی مفید هستند یا مضر؟ مقدار غذای آماده ای که می توان بدون آسیب رساندن به بدن خورد. در این مقاله می خواهیم به بررسی روش تولید، مزایا و معایب کنسرو بپردازیم؛ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

 

کنسرو یا نیمه آماده چیست؟!

 

کنسرو کردن روشی است برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی با بسته بندی آن در ظروف در بسته. کنسرو کردن برای اولین بار در اواخر قرن هجدهم به عنوان راهی برای تامین یک منبع غذایی ثابت برای سربازان و ملوانان در جنگ توسعه یافت. فرآیند کنسرو کردن ممکن است بسته به محصول کمی متفاوت باشد، اما سه مرحله اصلی وجود دارد. این شامل:

 

فرآوری: غذا بلانچ شده، برش داده شده، کلوخه شده، هسته گرفته، استخوان زدایی شده، بلانچ شده یا پخته می شود.

بسته بندی: مواد غذایی فرآوری شده در قوطی بسته بندی می شوند.

حرارت دادن: قوطی ها برای از بین بردن باکتری های مضر و جلوگیری از فساد حرارت داده می شوند.

 

این اجازه می دهد تا غذا برای 1 تا 5 سال یا بیشتر ته نشین شود. غذاهای کنسرو شده رایج عبارتند از میوه ها، سبزیجات، لوبیاها، سوپ ها، گوشت ها و غذاهای دریایی.

 

کنسروها چه تاثیری بر مواد مغذی موجود در غذا دارند؟!

 

اغلب تصور می شود که غذاهای کنسرو شده نسبت به غذاهای تازه یا منجمد کمتر مغذی هستند، اما تحقیقات نشان می دهد که این همیشه درست نیست. در واقع، کنسرو کردن بیشتر مواد مغذی موجود در غذا را حفظ می کند. این فرآیند بر پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها تأثیر نمی گذارد. اکثر مواد معدنی و ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین های A، D، E و K نیز حفظ می شوند.

اما برخی در مورد رژیم غذایی سالم مانند مجله سلامتی و تغذیه سالم سبزینه راه نظر متفاوتی دارند که می توانید آن را نیز مطالعه کنید.

 

به این ترتیب، مطالعات نشان می دهد که غذاهای غنی از مواد مغذی خاص، پس از کنسرو کردن، سطوح بالایی از مواد مغذی را حفظ می کنند. با این حال، از آنجایی که کنسرو کردن معمولاً شامل حرارت زیاد است، ویتامین‌های محلول در آب مانند ویتامین‌های C و B ممکن است آسیب ببینند، این ویتامین‌ها عموماً به گرما و هوا حساس هستند، بنابراین می‌توانند در طی فرآیند معمولی، پخت و پز و نگهداری در خانه از بین بروند.

 

با این حال، در حالی که فرآیند کنسرو کردن می تواند به ویتامین های خاصی آسیب برساند، می تواند مقادیر سایر ترکیبات سالم را افزایش دهد. به عنوان مثال، گوجه‌فرنگی و ذرت با حرارت دادن، آنتی‌اکسیدان بیشتری آزاد می‌کنند و نسخه‌های کنسرو شده این غذاها را به منبع بهتری از آنتی‌اکسیدان تبدیل می‌کنند. جدا از تفاوت در سطوح مختلف مواد مغذی، غذاهای کنسرو شده منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مهم هستند. در یک مطالعه، افرادی که 6 غذای بسته بندی شده یا بیشتر در هفته می خوردند، 17 ماده مغذی ضروری بیشتری نسبت به افرادی که 2 یا کمتر غذای بسته بندی شده در هفته می خوردند، دریافت کردند.

 

مزایای مواد غذایی کنسرو شده

 

میوه ها و سبزیجات مورد استفاده در کنسرو در اوج تازگی خود چیده می شوند و بهترین طعم و کیفیت غذایی را تضمین می کنند. غذاهای کنسرو شده می توانند به اندازه غذاهای تازه و منجمد مغذی باشند. زیرا کنسرو کردن باعث حفظ بسیاری از مواد مغذی می شود. مقدار مواد معدنی، ویتامین های محلول در چربی، پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها در طول فرآیند کنسرو کردن نسبتاً بدون تغییر باقی می ماند. اما از آنجایی که فرآیند کنسرو کردن به حرارت بالا نیاز دارد، محصولات کنسرو ممکن است حاوی ویتامین های محلول در آب کمتری مانند ویتامین C و ویتامین B باشند. با این حال، فرآیند حرارت دادن، که می تواند به برخی از ویتامین ها آسیب برساند، در واقع می تواند محتوای آنتی اکسیدانی را افزایش دهد. به عنوان مثال، کنسرو کردن باعث افزایش میزان لیکوپن در گوجه فرنگی می شود.

 

غذاهای بسته بندی شده راهی مناسب و مقرون به صرفه برای گنجاندن میوه ها و سبزیجات بیشتر در رژیم غذایی شما هستند. فرآیند کنسرو کردن، ماندگاری طولانی حداقل یک تا پنج سال را تضمین می کند. این می تواند برای افرادی که اغلب محصولات تازه را به دلیل فساد دور می اندازند مفید باشد.

 

دسترسی آسان

 

غذاهای کنسرو شده راهی مناسب و کاربردی برای افزودن مواد مغذی بیشتر به رژیم غذایی شما هستند. بسیاری از نقاط جهان فاقد مواد غذایی ایمن و باکیفیت هستند و کنسرو کردن به مردم کمک می کند تا در طول سال به انواع غذاها دسترسی داشته باشند.

 

در واقع، این روزها تقریباً هر غذای بسته بندی شده ای پیدا می شود. همچنین از آنجایی که کنسروها را می توان چندین سال با خیال راحت نگهداری کرد و اغلب غذاهای نیمه آماده با زمان آماده سازی کوتاه هستند، بسیار راحت هستند. علاوه بر این، آنها ارزان تر از محصولات تازه هستند. این محصولات مخصوصاً هنگام مسافرت ایده آل هستند و غذاهای بسته بندی شده در سفر بهتر از غذاهایی هستند که در خانه تهیه می کنید و مستعد فساد در جاده یا در سفر هستند.

 

مضرات غذاهای کنسرو شده

 

اگرچه بسیار نادر است، اما غذاهای کنسروی فرآوری شده نادرست می توانند حاوی باکتری خطرناکی به نام کلستریدیوم بوتولینوم باشند. خوردن غذای آلوده می تواند باعث مسمومیت غذایی شود، یک بیماری جدی که در صورت عدم درمان می تواند منجر به فلج و مرگ شود. بیشتر موارد مسمومیت غذایی ناشی از نگهداری نادرست مواد غذایی است. بوتولیسم ناشی از کنسروهای تجاری نادر است. مهم است که هرگز از قوطی های متورم، فرورفته، ترک خورده یا نشتی غذا نخورید.

 

نمک، شکر و مواد نگهدارنده گاهی در فرآیند کنسرو اضافه می شود. برخی از غذاهای بسته بندی شده ممکن است سرشار از نمک باشند. اگرچه این برای اکثر افراد خطری برای سلامتی ندارد، اما برای برخی از افراد، مانند افرادی که فشار خون بالا دارند، می تواند مشکل ساز باشد. آنها همچنین ممکن است حاوی قند اضافه شده باشند که می تواند اثرات مضری داشته باشد. قند اضافی با افزایش خطر ابتلا به چندین بیماری از جمله چاقی، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است. انواع دیگری از نگهدارنده های طبیعی یا شیمیایی ممکن است به آن اضافه شود.

 

محصولات غذایی کنسرو شده و جایگاه آن ها در رژیم غذایی

 

لیست غذاهای بسته بندی شده ای که اغلب می خورید ممکن است طولانی نباشد. اما باید به نکات بالا توجه کرد و از کنسروهای ایمن که حاوی مواد نگهدارنده کمتری هستند استفاده کرد و در هنگام استفاده از کنسروها برای مسافرت به نحوه نگهداری و حمل و نقل آنها توجه کرد تا کمترین آسیبی به آنها وارد شود.

اما در کل فردی که به رژیم غذایی سلامت و ارگانیک عمل می کند، تا حد امکان فقط مواد غذایی تازه و غیر کارخانه ای را در سبد غذایی خود قرار می دهد و به خوبی می داند که غذای سالم نمی تواند از میان انبوده مواد شیمیایی کشنده کارخانه ای به دست مصرف کننده برسد.

 

 

https://dap.food.blog/2023/02/11/sabzinerah/

http://www.wikidot.com/user:info/astonpark33

https://gitlab.com/AstonPark33

https://www.adaxes.com/questions/user/AstonPark33

https://shootinfo.com/dashboard/

https://www.wattpad.com/user/AstonPark33

https://independent.academia.edu/ShawnCarroll88

https://jobs.ict-edu.uk/user/wilfredgibson1/

https://ict-edu.uk/user/wilfredgibson1/