لنز هاي وايد و تله در دوربين مدار بسته چه تفاوت هايي دارند؟

لنز هاي وايد و تله در دوربين مدار بسته چه تفاوت هايي دارند؟

هر دوربين مدار بسته از لنز مشخصي جهت تصوير برداري استفاده مي كند . لنز ها بر اساس نوع و مدل ، قابليت تصوير برداري با زاويه ديد مختلف را دارند. هر كدام از اين زاويه هاي ديد ، عنوان ويژه خود را دارد . در اين محتوا سعي مي كنيم انواع لنز ها در دوربين  هايك ويژن بر اساس زاويه ديد را معرفي كنيم .


سه نوع لنز دوربين هاي مدار بسته


1- لنز فيش آي
2- لنز تله فوتو
3- لنز وايد


لنز هاي فيش آي – اين لنز هاي زاويه ديد وسيعي را پوشش مي دهند ( حدود 180 درجه ) و براي تصوير برداري در مكان هايي كه نياز به ديد سرتاسري داريم استفاده مي شوند . فاصله كانوني لنز هاي فيش آي ، كمتر از 2 ميلي متر است . معمولا تصاوير دوربين مداربسته   فيش آي با نرم افزار مخصوص فيش آي قابل مشاهده هستند و كيفيت كمتري نسبت به دوربين هاي معمولي دارند .
لنز وايد – زاويه ديد لنز هاي وايد بين 45 تا 120 درجه است . معمولا لنز هاي با فاصله كانوني 2.8 تا 10 ميلي متري تصاوير وايد تر يا باز تري ارائه مي كنند . از تصوير دوربين هاي وايد بيشتر براي كاربري هاي نظارتي استفاده مي شود و اين دوربين ها براي مكان هايي كه در آنها به ديد كلي نياز داريم توصيه مي شود .

بيشتر بخوانيد:          پكيج دوربين مداربسته
لنز تله – زاويه ديد لنز هاي تله معمولا كمتر از 45 درجه ات . لنز هاي با فاصله كانوني بالاتر از 10 ميليمتر تصاوير تله يا بسته تري ارائه مي كنند . از دوربين هاي با لنز تله بيشتر براي كاربري هاي حفاظتي و در فضاهايي كه نياز به شناسايي افراد يا تصوير برداري از يك ناحيه مشخص داريم استفاده مي شود . شهرنت
البته انواع ديگري از لنز ها نيز وجود دارد اما در اين محتوا تنها به معرفي لنز هاي مورد استفاده در حوزه دوربين هاي مدار بسته پرداختيم . جهت پوشش كامل تر محل مورد نظر كه بايد توسط دوربين مدار بسته تصوير برداري شود بايد از لنز با زاويه ديد مناسب استفاده كنيم .

 

 

قابليت تماس تصويري گروهي به زودي به تلگرام اضافه خواهد شد

قابليت تماس تصويري گروهي به زودي به تلگرام اضافه خواهد شد

اخبار اپليكيشن‌ها

 

به دنبال تغييراتي كه واتساپ در خط مشي حفظ حريم خصوصي خود ايجاد كرد، رقيب مشهور آن يعني تلگرام با استقبال بي‌سابقه‌اي از سوي كاربران مواجه و به يكي از محبوب‌ترين برنامه‌هاي پيام رسان در بازار تبديل شد. در نتيجه، اين شركت به سرعت در حال افزودن ويژگي‌هاي جديد به پلتفرم خود است تا تجربه بهتري ارائه كرده و كاربران را راضي نگه دارد. تلگرام در  به‌روزرساني اخير خود پشتيباني از چت‌هاي صوتي برنامه‌ريزي شده را اضافه كرد و اكنون نيز به نظر مي‌رسد قصد دارد به زودي قابليت تماس ويديويي گروهي را اضافه كند. با ديجي رو همراه باشيد.

اين خبر را پاول دوروف بنيان‌گذار و مدير عامل تلگرام در كانال تلگرامي خود اعلام كرده و يك ويديوي كوتاه را به اشتراك گذاشته كه اين ويژگي را به همراه جزئيات اصلي آن به نمايش مي‌گذارد. بنا به گفته‌هاي دوروف، تلگرام در به‌روزرساني ماه مه، يك “بعد ويديويي” را به قابليت چت صوتي خود اضافه خواهد كرد. ويژگي جديد اين امكان را فراهم مي‌كند تا كاربران حاضر در يك جلسه گفتگوي صوتي دوربين‌هاي خود را روشن كرده و تماس ويديويي گروهي را در تلگرام تجربه كنند. بر اساس ويديويي هم كه دوروف به اشتراك گذاشته،‌ رابط كاربري تماس ويديوي گروهي بسيار زيبا به نظر مي‌رسد.

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته هايك ويژن      دوربين مدار بسته هايك ويژن

در بخش تماس ويديويي گروهي تلگرام يك قسمت بزرگ از بالاي صفحه تصوير شخصي را كه در حال صحبت كردن است، نشان مي‌دهد. در وسط هم مي‌توان ليستي از شركت كنندگان فعال در تماس گروهي را مشاهده كرد كه يك دكمه ميكروفون در كنار هر يك از آن‌ها وجود دارد و وضعيت چت كردن آن‌ها را نشان مي‌دهد. در پايين‌ترين بخش نيز سه دكمه كنترلي براي بي‌صدا كردن، روشن و خاموش كردن دوربين و ترك جلسه گفتگوي صوتي تعبيه شده است.

اين ويژگي جديد از اشتراك صفحه و لغو نويز پشتيباني كرده و در حالت دسكتاپ و تبلت نيز قابل اجرا خواهد بود. علاوه بر اين، اين ويژگي در حالت افقي نيز كار مي‌كند و براي اجرا در اين حالت كاملاً بهينه به نظر مي‌رسد. همچنين، دوروف مي‌گويد كه ويژگي تماس ويديويي گروهي سرعت بالايي داشته و به واسطه رمزگذاري كاملاً امن خواهد بود. به طور خلاصه مي‌توان گفت، اضافه شدن اين ويژگي جديد، تلگرام را به رقيبي جدي براي برنامه‌هاي كنفرانس ويديويي مدرن تبديل خواهد كرد.

با توجه به اينكه تأييد شده به‌روزرساني جديد تلگرام در ماه مه منتشر خواهد شد، نياز نيست زياد صبر كنيم و به زودي مي‌توانيم شاهد اضافه شدن ويژگي تماس ويديويي باشيم. براي كسب جزئيات بيشتر از اين ويژگي، حتماً در روزها و هفته‌هاي آتي نيز با ديجي رو همراه باشيد.

بيشتر بخوانيد:  بهترين دوربين مداربسته      انواع دوربين مداربسته