پتروسا، برترين وبسايت ارائه دهنده تجهيزات نفت و گاز

پتروسا، برترين وبسايت ارائه دهنده تجهيزات نفت و گاز

  • معرفي شركت

شركت پتروسپنتا آذر با نام تجاري پتروساكو با تكيه بر دانش متخصصان شركت و همچنين با تجربه‌اي قريب به 20 سال توانسته است نام نكويي در زمينه توليد، واردات و تامين تجهيزات نفت و گاز از خود برجاي گذارد.

nwyt_d1.jpg

  • لوله

بي ترديد خطوط لوله انتقال نفت و گاز از شريان‌هاي مهم اقتصادي كشور و از سرمايه‌هاي ارزشمند ملـي بـه شـمارمي‌روند. بنابراين لازم است مجموعه‌هاي كارفرمائي، پيمانكـاري و بهـره بـرداري احسـاس مسئوليت نموده و ازمحصولات و ادواتي استفاده كنند كه از پيشرفته‌ترين فناوري‌هـا برخوردار بوده و معتبرترين استانداردهاي روز دنيا را دارد.

يكي از بخش‌هاي اصلي تشكيل دهنده يك مجموعه طراحي پروژه‌هاي صنايع نفت و گاز و پتروشيمي، بخش پايپينگ مي‌باشد و لوله به عنوان  مهم‌ترين قسمت از مجموعه پايپينگ است كه بخش وسيعي از طراحي پروژه‌ها را  به خود اختصاص مي‌دهد و داراي انواع مختلفي است. بطور كل لوله‌ها در بخش صنعتي به دو دسته لوله‌هاي فلزي و لوله‌هاي غيرفلزي تقسيم مي‌شوند كه هركدام كاربردهايي متفاوت و متنوعي دارند. كه در ادامه تنها به بررسي ويژگي‌ها و كاربردهاي لوله‌هاي فلزي مي‌پردازيم.

  1. انواع لوله‌هاي فلزي
  1. لوله‌هاي فولادي ضد زنگ (Stainlss Steel)                                                      

اين نوع فولاد تركيبي از آلياژ آهن، كرم و نيكل مي‌باشد و بسته به ميزان كرم و نيكل موجود در فولاد از انواع متنوعي برخوردار است. در واقع تعداد زياد انواع و رده‌هاي فولاد ضد زنگ نشانگر آن است كه اين فولادها به طور وسيعي در صنايع مختلف كاربرد دارند.

با توجه به سختي فرآيند ساخت اين نوع فولاد  معمولا از قيمت بالايي برخوردار مي‌باشند، كه همين موضوع سبب گشته تا در پروژه‌هايي كه هزينه جزء پارامترهاي كم اهميت تلقي شود، بكار رود.

جالب است بدانيد در صورتي‌كه عمليات پرداخت سطحي بر روي لوله‌ها انجام گيرد اين لوله‌ها قابليت آن را دارند تا از نفود و رشد ميكروب‌ها جلوگيري نمايند و امكان استفاده در صنايع غذايي و آشاميدني را پيدا مي‌كنند.

از خصوصيات اين فولادها مي‌توان به مقاومت بالاي آن‌ها در برابر فشار، خوردگي و دماي بالا اشاره كرد.

  1. فولاد آلياژي (Low Temperature Carbon Steel)                                

فولاد آلياژي از كربن وآهن و برخي مواد و فلزات مانند سيليس، مولبيدن، منگنز و … با عيار بسيار پايين ساخته مي‌شود.

اين نوع از لوله‌هاي فولاد آلياژي به علت پايين بودن انبساط حرارتي آن‌ها نسبت به ساير فولادها بيشتر در خطوط گاز سرد و خشك مانندخطوط نيتروژن و سيالات سرد با فشار متوسط و بالا استفاده مي‌گردند.

  1. فولادهاي آلياژي كربن دار( Alloy Steel)

فولادهاي آلياژي كربن دار، آلياژهاي ديگـري از آهن هسـتند كه با افـزودن كربن، سـيليس و فلزاتي همچون مولبيدن، نيكل، واناديم، كرم و برخي ديگر از فلزات با عيار بالا ايجاد مي‌شود.

  1. لوله‌هاي فولادي

مزيت استفاده از لوله‌هاي فولادي به پارامتر مقاومت و هزينه نسبي بستگي دارد. اين نوع لوله‌ها  نسبت به پرتوهاي UV و محيط‌هاي با دماي زياد مقاوم هستند.

 از ديگر مزيت‌هاي اين نوع لوله‌ها مي‌توان به قابليت جوشكاري، مقاومت در برابر خوردگي، دوام و هزينه مناسب اشاره كرد.

  بطور كل لوله هـاي فولادي را بر اساس نوع ساخت به دو دسته لوله‌هـاي درزدار و لوله‌هــاي بدون درز تقسيم مي‌نمايند.

  1. لوله‌هــاي بدون درز

لوله فولادي بدون درز در اصطلاح به لوله مانسمان يا سيم لس (seam-less) معروفند. واژه «بدون درز» به معني عدم وجود درزهاي جوش است.

 در فرايند توليد اين دسته از محصولات از مقاطع فولادي اعم از شمش استفاده مي‌شود و پس از حرارت و كشش و ساير فرايندها به لوله فولادي تبديل مي‌شود.

همچنين از اين لوله‌ها معمولا در شرايطي استفاده مي‌شود كه دما و فشار افزايش مي‌يابند.

لوله‌هاي فولادي بدون درز در موارد مختلف در صنعت نفت و گاز به كار مي‌روند:

عمليات‌هاي بالادستي (لوله‌هاي نفتي) (OTCG)

عمليات‌هاي مياني (انتقال و توزيع سيالات مانند نفت، گاز، بخار، اسيدها، دوغاب‌ها)

عمليات‌هاي پايين دستي (لوله‌هاي فرايندي براي تصفيه نفت و گاز در محصولات مشتق شده)

كاربردهاي لوله كشي عمومي در زمينه تأسيسات

  1. لوله‌هاي درزدار

لوله‌هاي درزدار ((welded pipe،  به لوله‌هايي گفته مي‌شود كه از شكل‌دهي و جوش دادن ورق‌هاي فولادي با ضخامت‌ها و جنس‌هاي مختلف توليد مي‌شوند.

بدين صورت كه ابتدا ورقه‌هايي با ضخامت‌هاي متفاوت و بر پايه اندازه نهايي لوله برش داده مي‌شوند، سپس به دستگاه نورد منتقل شده  و بعد از آن درز به وجود آمده جوشكاري مي‌شود در واقع لوله بدون درز، از جوش دادن دو سر ورق فولادي ساخته شده و به همين دليل لوله به شكل يكنواخت نبوده و درزدار است.

لوله درزدار، داراي سختي زيادي هستند و مي‌توانند نيرو و فشار بالايي را تحمل كنند و با توجه به وزن كمي كه دارند بسيار مقرون به صرفه و اقتصادي هستند.

لوله‌هاي درزدار بر اساسي نوع روشي كه به واسطه آن ورق‌هاي فولادي به هم جوش داده مي‌شوند به دسته‌هاي جوشكاري الكتريكي، زيرپودري و ذوبي الكتريكي تقسيم مي‌شوند كه در ادامه به اختصار تشريح شده‌اند.

  • جوشكاري الكتريكي (Electric Resistance Welded)

 در فرآيند جوشكاري الكتريكي لبه‌هاي ورق در اثر حرارت يك  دستگاه جوش الكتريكي به حالت مذاب درآمده و به يكديگر جوش مي‌خورند، به لوله‌هايي كه بر اثر جوشكاري الكتريكي حاصل مي‌شوند به اختصار ERW گفته مي‌شود.

  • جوشكاري زيرپودري (Submerged Arc Welding)

 يكي از پركاربردترين روش‌هاي جوشكاري در صنعت است. در اين روش وقتي لبه‌هاي ورق با يكديگر نور مي شوند شكافي V شكل بين آن‌ها به وجود مي‌آيد كه با دستگاه جوش قوس الكتريكي شكاف را با زير پودرهاي مخصوص پر مي‌كند.

  • جوشكاري ذوبي الكتريكي  (Electric Fusion Welding) 

 از اين روش جوشكاري در توليد لوله درز مستقيم و يا درز مخفي استفاده مي‌شود. لوله‌هاي درزداري  كه به وسيله اين نوع جوش كاري توليد مي‌شوند به لوله هاي EFW معروفند.

  1. اتصالات فشار قوي

اتصالات فشار قوي دستهاي از اتصالات صنعتي هستند كه نقش مهمي در رشد صنايع مختلف از جمله نفت و گاز و پتروشيمي دارند.

 اگرچه اتصالات فشار قوي تجهيزات بسيار كوچكي هستند اما قلب صنايع انتقال سيالات محسوب مي‌شوند؛ اين اتصالات معمولاً از فولاد و آلياژهاي خاص ساخته ميشوند كه بسته به فشار سيال و اندازه ساير تجهيزات داراي انواع مختلفي هستند.

 از جمله اتصالات فشار قوي كه توسط شركت پتروسا تأمين و توليد مي‌گردد مي توان به انواع  زانويي (جوشي و دنده اي)، فلنج (كور، لبه دار، گلودارو ساكت)، سه راهي، درپوش، رابط و مهره ماسوره اشاره كرد.

 از آن‌جا كه جابه‌جايي اين سيالات همواره با فشار زيادي و درجه حرارت بالا صورت مي‌گيرد لازم است تا با بررسي دقيق ميزان جابه‌جايي از متناسب‌ترين نوع از اتصالات استفاده شود.

  • برخي از مشتريان ما

گروه مپنا، ماموت، شركت نفت ايرانول،گلوبال پترو تك و...

باتوجه به تنوع و پيچيدگي‌هاي صنعت نفت، گاز و پتروشيمي كارشناسان شركت آماده پاسخگويي به سوالات شما هستند. جهت مشاوره مي‌توانيد با شماره 86073350-021 و يا از طريق سايت info@petrosaco.com  با ما تماس حاصل نماييد.

آدرس سايت فارسي: petrosaco.com/fa

آدرس سايت انگليسي: petrosaco.com

 

بررسي كامل قيمت ايمپلنت دندان و عوامل موثر بر هزينه كاشت دندان

كاشت ايمپلنت دندان

ifhl_q4.jpg

بررسي كامل قيمت ايمپلنت دندان و عوامل موثر بر هزينه كاشت دندان

امروزه بسياري از افراد براي ترميم دندان از دست رفته خود يا تعدادي از دندان هاي از دست رفته خود روش كاشت ايمپلنت دندان را انتخاب مي كنند. اين روش ترميمي نسبت به ساير روش ها از هزينه بالاتري برخوردار است و قيمت ايمپلنت از ديگر مواد و متريال مصرفي در روش هاي ديگر بالاتر است.

البته براي انجام ايمپلنت دندان ممكن است فرد بيمار شرايط استاندارد بدن را نداشته باشد و پزشك متخصص مجبور باشد جراحي هاي كوچك اما متعددي را انجام دهد و سپس كاشت ايمپلنت انجام شود. براي مثال ممكن است ميزان تراكم استخوان فك فرد كم باشد و حجم كافي را نداشته باشد و پزشك مجبور شود عمل پيوند استخوان انجام دهد.

يا اگر دندان از دست رفته بيمار در فك بالا باشد ممكن است مجبور به عمل جراحي سينوس ليفت باشد ضمن آن كه دندان خراب شده يا شكسته را پزشك ابتدا بايد كشيده و سپس بررسي هاي لازم را بدست آورد. همه اين كارها براي پزشك و بيمار هزينه بردار است و شايد به همين علت قيمت ايمپلنت از  ساير روش هاي ترميم بالاتر است.

براي دريافت به روز ترين قيمت هاي ايمپلنت در سال 99 و انواع برند ها به لينك زير مراجعه كنيد

قيمت ايمپلنت دندان

شايد براي شما اين سوال پيش آيد هزينه عمل جراحي سينوس ليفت و پيوند استخوان چقدر است؟ همانطور كه مي دانيد هزينه بسياري از مواد و متريال عرصه دندانپزشكي به قيمت ارز بين المللي محاسبه مي شود و ضمن آنكه موقعيت مكاني مركز ايمپلنت يا مركز دندانپزشكي تاثير بسيار زيادي در قيمت دارد هزينه اين عمل ‍هاي جراحي در هر مركز متفاوت است. علاوه بر موقعيت مكاني مركز و قيمت مواد مصرفي دستمزد هر پزشك متخصص قيمت ثابتي ندارد و مي تواند متغير باشد

به همين دليل براي استعلام قيمت بهتر است ابتدا مركز ايمپلنت خود را انتخاب كنيد با پزشك خود مشورت كنيد و مدارك معتبر مواردي كه بايد بررسي شود را به پزشك تحويل دهيد سپس قيمت نهايي را براي شما برآورد كرده و اعلام مي كنند.

برندهاي متفاتي وجود دارد كه توسط شركت هاي مختلف توليد ميشود. در ادامه نام برخي از برندها را ليست مي كنيم:

  • برند اشترومن
  • برند اس آي سي
  • برند اس پي اي
  • برند آستراتك   
  • برند آنكيلوز
  • برند نوبيل بيو كار
  • برند مگاژن

افرادي هستند كه بيشتر از يك دندان خود را از دست داده اند. اين افراد بهتر است كاشت گسترده ايمپلنت انجام دهند. كاشت گسترده ايمپلنت به اصطلاح فول ماوس يا ايمپلنت كامل شناخته ميشود. براي افرادي مي خواهند مجموعه اي از دندان خود را ايمپلنت كنندبايد تركيبي از ايمپلنت ها و پروتز دندان استفاده شود

افرادي هستند كه بيشتر از يك دندان خود را از دست داده اند. اين افراد بهتر است كاشت گسترده ايمپلنت انجام دهند. كاشت گسترده ايمپلنت به اصطلاح فول ماوس يا ايمپلنت كامل شناخته ميشود.

مطالبي كه در اين مقاله مطالعه خواهيد كرد طبق سر فصل هاي زير به شما ارائه مي گردد:

  • عواملي كه در قيمت ايمپلنت تاثير زيادي دارند.
  • هر آنچه درباره مراقبت ايمپلنت بايد بدانيد

عواملي كه در قيمت ايمپلنت تاثير زيادي دارند.

 

به نقل از نمناك، همانطور كه بالاتر بيان كرديم ميزان هزينه پرداختي براي هر بيمار با توجه به شرايط بدن او متفاوت است. هر فرد بايد پيش از انجام ايملپنت به متخصص ايمپلنت در  مركز ايمپلنت مورد نظر مراجعه كرده و شرايط بدني خود را چك كند تا هزينه مورد نظر توسط پزشك برآورد شود. البته كه عوامل بسيار زيادي وجود دارد كه در هزينه ايمپلنت تاثير گذار است.   يكسري از عوامل از اهميت بالاتري براي قيمت ايمپلنت برخوردار هستند كه در ادامه ليستي از آن ها ارائه مي دهيم:

  • پيوندها و جراحي هايي كه ممكن است براي لثه بيمار شما بايد انجام شود.
  • پيوند و جراحي هايي كه احتمال دارد براي استخوان فك بيمار لازم باشد.
  • ميزان دستمزدي كه متخصص ايمپلنت براي معالجه و درمان شما دريافت مي كند كه اين مبلغ تاثير مستقيمي با ميزان مهارت و دانش دندانپزشك دارد.
  • تعداد دندان يا دندان هايي كه مي خواهيد ايمپلنت كنيد در تعيين قيمت بسيار تاثير گذار است.
  • برند و شركت سازنده ايمپلنت دنداني كه با توجه به شرايط بدن شما و ميزان كيفيت مورد نيازپزشك تعيين و پيشنهاد مي كند.
  • پيش از انجام جراحي، حين انجام جراحي  و پس از انجام جراحي بايد يكسري عكسبرداري از استخوان فك و دندانهاي مجاور انجام شود كه خود هزينه بر است.
  • پس ازكاشت ايمپلنت و پيش از كاشت ايمپلنت نياز است با تجويز پزشك برخي داروها را استفاده كنيد كه تهيه آن هزينه بردار است.
  • ميزان هزينه اي كه بايد جهت استفاده از تجهيزات مركز ايمپلنت توسط متخصص ايمپلنت و بيمار پرداخت شود.نوع ايمپلنتي كه متخصص ايمپلنت براي بيمار استفاده مي كند.
  • تا هنگامي كه ايمپلنت شما جوش بخورد نياز است به متخصص ايمپلنت مراجعه كنيد و بررسي هاي لازم را ماهانه انجام دهند و اين معاينات و نگهداري پس از انجام ايمپلنت خود مستلزم صرف هزينه است.

دقت داشته باشيد نشانه اصلي ميتواند ثابت كند كه كاشت  ايمپلنت شما با موفقيت انجام شده است و شما توانستيد به بهترين نحو ممكن از ايمپلنت هاي خود مراقبت كنيد  اين است كه لثه هاي شما  با رنگ قرمز و صورتي طبيعي نشان داده شود. اين حالت ثابت ميكند در لثه و يا استخوان فك شما هيچگونه عفونتي وجود نداشته و كاشت ايمپلنت و نگهداري از آن موفقت آميز بوده است.

هر آنچه درباره مراقبت ايمپلنت بايد بدانيد

همانطور كه مي دانيد طول عمر ايمپلنت بسيار بالا است پس نگهداري از آن هم مستلزم يك نگهداري بسيار قوي است. همانطور كه از دندان طبيعي خود مراقبت مي كنيد بهتر است از ايمپلنت كمي بيشتر مراقبت كنيد زيرا آسيب به ايمپلنت باعث ايجاد زيان هايي مي شود كه تقريبا پهزينه بسيار زيادي براي شما به همراه خواهد داشت. منظور  از نگهداري ايمپلنت بيشتر رعايت بهداشت دهان و دندان است تا از بروز عفونت در لثه و بيماري هاي مانند آن جلوگيري شود.

در دهان انسان بيش از 100 مدل باكتري و ويروس وجود دارد كه اگر دهان و دندان خود را با دهان شويه، نخ دندان يا مسواك تميز و پاك نگه نداريد ممكن است پلاك دور ناحيه ايمپلنت شما ايجاد شود و ضرر زيادي به دندان شما برسانند.

اين نكته صحيح است كه ايمپلنت دنداني سوراخ نمي شود و حفره اي نيز در آن ايجاد نمي شود اما متاسفانه ايمپلنت دنداني در مقابل لكه مقاومت كمتري دارد و مانند دندان طبيعي شما ممكن است دچار ساييدگي و فرسايش بشود و زيبايي كه روزهاي اول كاشت ايمپلنت شاهد آن بوده ايد از بين برود.. به همين دليل است كه تاكيد مي شود سلامت دهان و لثه قبل از انجام جراحي، حين انجام كاشت و بعد از كاشت ايمپلنت بسيار حائز اهميت است.

در ادامه برخي از مراقبت هاي ايمپلنت را نام ميبريم كه ضروري است پس از كاشت ايمپلنت دنداني و پايان جراحي به طور مرتب رعايت شود:

  • دهان و دندان خود را حداقل روزي 3 مرتبه مسواك كنيد.

بهتر است جهت ماندگاري و افزايش طول عمر ايمپلنت دندان حداقل روزي 3 بار دندان خود را به صورت اصولي و استاندارد مسواك كنيد زيرا مسواك زدن دندان باعث جلوگيري از رشد باكتري و ايجاد پلاك در ناحيه ايمپلنت مي شود.

پس از آن كه هر وعده غذ ايي را ميل كرديد بلافاصله از مسواك براي تميز كردن دندان و ايمپلنت خود استفاده كنيد مخصوصا اگر غذايي كه ميل كرديد شيرين، اسيدي يا گازدار بود پس از آن حداقل يكبار دهان خود را آب شست و شو بدهيد كه البته بهتر است مسواك كنيد. اگر زمان زيادي براي مسواك زدن نداريد با تهيه مسواك برقي در كمترين زمان ممكن روي دندان ايمپلنت شده خود را تميز كنيد.

مواردي كه مي تواند شما را در تميز كردن دندان ايمپلنت كمك كند عبارت است از :

  • دهانشويه هايي كه خاصيت  آنتي باكتريال دارند.
  • استفاده از نخ دندان پس از صرف مواد غذايي
  • برخي قرص هايي  كه 0اصيت از بين بردن تجمع پلاك ها اطراف دندان را دارند
  • استفاده از مسواك هاي بين دنداني مخصوص افرادي كه ايمپلنت كرده اند.
  • استفاده از مسواك هايي با خاصيت نرم و كوچك كه هم ميتوان برقي يا دستي آن را تهيه نمود.
  • خميردندان هايي كه خاصيت  از بين برنده تارتار و پلاك جمع شده اطراف دندان را دارند.

در دهان انسان بيش از 100 مدل باكتري و ويروس وجود دارد كه اگر دهان و دندان خود را با دهان شويه، نخ دندان يا مسواك تميز و پاك نگه نداريد ممكن است پلاك دور ناحيه ايمپلنت دندان شما ايجاد شود و ضرر زيادي به دندان