ترك مواد افيوني و ترياك

ترك مواد افيوني و ترياك

 

مواد مخدر يا ترياك هستند كه براي درمان درد استفاده مي شوند. اصطلاح مواد مخدر به هر دو نوع دارو اشاره دارد.

 

اگر پس از مصرف زياد چند هفته يا بيشتر اين داروها را  قطع كنيد ، تعدادي از علائم را خواهيد داشت. به اين مي گويند خروج.

 

علل

در سال 2018 در ايالات متحده ، حدود 808،000 نفر در سال گذشته از هروئين استفاده كرده اند. در همان سال ، حدود 11.4 ميليون نفر از داروهاي مسكن مخدر بدون نسخه استفاده كردند. مسكن هاي مخدر عبارتند از:

ترياك

كدئين

هروئين

هيدروكودون (ويكودين)

هيدرومورفون (Dilaudid)

متادون

مپريدين (دمرول)

مورفين

اكسي كدون (Percocet يا Oxycontin)

اين داروها مي توانند وابستگي جسماني ايجاد كنند. اين بدان معناست كه فرد براي جلوگيري از علائم ترك به دارو متكي است. با گذشت زمان ، مقدار بيشتري از دارو براي همان اثر مورد نياز است. به اين مي گويند تحمل دارو.

 

اين كه چقدر طول مي كشد تا از نظر جسماني وابسته شويم ، براي هر فرد متفاوت است.

 

هنگامي كه فرد مصرف داروها را متوقف مي كند ، بدن به زمان نياز دارد تا بهبود يابد. اين باعث علائم ترك مي شود. هر زمان كه مصرف طولاني مدت متوقف يا قطع شود ، ممكن است خروج از مواد افيوني رخ دهد.

 

علائم اوليه ترك شامل موارد زير است:

 

تحريك

اضطراب

دردهاي عضلاني

افزايش پارگي

بيخوابي

آبريزش بيني

تعريق

خميازه

علائم دير هنگام ترك شامل موارد زير است:

 

گرفتگي شكم

اسهال

مردمك هاي متسع شده

برآمدگي غاز

حالت تهوع

استفراغ

اين علائم بسيار ناراحت كننده هستند اما تهديد كننده زندگي نيستند. علائم معمولاً در عرض 12 ساعت از آخرين مصرف هروئين و در عرض 30 ساعت از آخرين تماس با متادون شروع مي شود.

 

امتحانات و آزمونها

ارائه دهنده مراقبت هاي بهداشتي شما يك معاينه فيزيكي انجام مي دهد و در مورد سابقه پزشكي و استفاده از مواد مخدر سوال مي پرسد.

 

آزمايش ادرار يا خون براي غربالگري داروها مي تواند مصرف مواد افيوني را تأييد كند.

 

ساير آزمايشات بستگي به نگراني ارائه دهنده شما براي مشكلات ديگر دارد. آزمايشات ممكن است شامل موارد زير باشد:

 

شيمي خون و آزمايش عملكرد كبد مانند CHEM-20

CBC (شمارش كامل خون ، اندازه گيري گلبول هاي قرمز و سفيد خون و پلاكت ها ، كه به لخته شدن خون كمك مي كند)

 

منبع: ترياك ترك و سم زدايي در مركز مشاوره گپچه

 

نكاتي در مورد نصب دوربين هاي ديد در شب با لامپIR

نكاتي در مورد نصب دوربين هاي ديد در شب با لامپIR

در موارد زيادي شاهد اين مشكل بوده ايم كه پس از نصب سيستم مدار بسته و تحويل آن به مشتري با گذشت زمان كوتاه مشتريان از تصاوير دوربين ها در زمان شب و تاريكي مطلق ناراضي هستند و با مراجعه به محل و بررسي دوربين ها به اين نكته مهم رسيديم. توجه داشته باشيد وقتي يك دوربين ديد در شب كه داراي لامپ هاي مادون قرمز (IR) مي باشد را در يك محل كه تاريك است، نصب مي كنيد. نبايد در نزديكي ديدرس دوربين شيشه يا آينه وجود داشته باشد. وجود شيشه و آينه در ديد مستقيم دوربين هاي ديد در شب باعث انعكاس مستقيم نور مادون قرمز آن به داخل لنز و كانون اصلي تصوير خواهد شد و تصوير شما خراب خواهد شد.

و در مواردي هم كه دوربين هاي ديد در شب همپوشاني دارند توجه فرماييد كه طوري زاويه ها را تنظيم كنيد كه نور مستقيم لامپ هاي ديد در شب آن ها داخل لنز ديگر دوربين موجود در آن محل نتابد.

 

به نكته ديگري كه حائز اهميت است نيز توجه فرماييد، در بسياري از مدل هاي دوربين ديد در شب دام يك حلقه لاستيك سياه رنگ وجود دارد. اين حلقه در مدل هايي وجود دارد كه قاب شيشه اي يا تلقي دوربين هنگام نصب از روي دوربين بايد جدا شود. دليل وجود اين حلقه اين است كه وقتي شما قاب شيشه اي دوربين دام خود را مي بنديد ودر زمان تاريكي كه چراغ هاي مادون قرمز روشن مي شوند نور آن به داخل لنز مي تابد. اين امر بر اثر انعكاس نور آنها به قاب شيشه اي مي باشد. وجود اين حلقه لاستيكي به همين دليل است كه از نفوذ نور مادون قرمز به داخل لنز جلوگيري كند. پس نوجه داشته باشيد كه هنگام نصب اين حلقه لاستيكي از دوربين جدا نشود. در مواردي پيش مي آيد كه به دليل غير استاندارد بودن دوربين و قاب آن، باعث مي شود كه نور مادون قرمز به داخل لنز بتابد و تصاوير خراب شوند.

 

راه حل اين مشكل فقط پوشاندن دور لنز مي باشد. به اين ترتيب كه با يك چسب برق مي توانيد دور لنز را بپوشانيد و به صورت دايره اي شكل چسب را دور لنز بچسبانيد. در مرحله بعد قاب شيشه اي را ببنديد و دقت كنيد كه چسب برق شما هنگام چرخش قاب شيشه اي جدا نشود و يا روي لنز را نگيرد. چسب برق بايد طوري چسبانده شود كه وقتي درب شيشه اي را مي بنديد، چسب كاملا به قاب شيشه اي بچسبد و از نفوذ نور كاملا جلوگيري كند با انجام اينكار خواهيد ديد كه به راحتي مشكل خرابي تصاوير حل خواهد شد.

  1. خريد دوربين مدار بسته
  2. نصب دوربين مداربسته
  3. هايك ويژن
  4. دوربين مداربسته هايك ويژن

 

انواع درب ليزري ( برش ليزري و آهني )

انواع درب ليزري ( برش ليزري و آهني )

همانطور كه ميدانيد، صنعت حفاظ و نرده سازي در ايران پيشرفت بالايي داشته است و به يك صنعت مجزا تبديل شده كه به صنعت توليد گل نرده و همچنين درب هاي ليزري ويلايي معروف است. اين صنعت در ايران پيشينه اي قديمي دارد. در زماني هاي قديم با ريخته گري و همچنين شكل دادن به آهن انواع درب ها از جمله درب هاي ويلايي ساخته مي شد اما امروزه اين كار توسط كارگاه ها و كارخانه هاي بزرگ صنعتي انجام مي شود. در زمان هاي گذشته براي اينكه بتوانند درب هاي ويلايي را بسازند ابتدا ميله هاي آهني را در كوره هاي بزرگي قرار مي دادند تا آب شوند و گداخته شوند. اين كار براي ساخت درب هاي ويلايي هم انجام مي شود.

ساخت درب ليزري ( برش ليزري و آهني )

ساخت درب ليزري ( برش ليزري و آهني ) هم مانند ساخت انواع درب هاي فرفورژه در زمان هاي قديم به طرق مختلفي انجام مي شده است. زماني كه فلزات را درون كوره هايي مي ريختند تا آب شوند، با درآوردن آن ها و كوبيدن اين نوع فلزات مقاومت و خشكي آن ها كمتر مي شد و در نهايت امكان جلادهي در آن ها فراهم مي شده است. در نهايت افرادي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند قادر بودند تا نقش هاي پرپيچ و خمي روي آن ها پياده كنند كه از جمله آنها مي توان به طراحي هاي اسليمي اشاره كرد.

در نهايت، فلزاتي كه گرام قيمت بودند به آساني بازسازي و به هم متصل مي شدند كه با تغيير شكل آن ها در واقع درب ليزري ( برش ليزري و آهني ) از آن ها ساخته مي شد. شايد در گذشته مانند امروز در ساخت اين نوع درب ها تنوع وجود نداشته است اما امروزه با تكنولوژي هاي پيشرفته اي كه در اين زمينه وجود دارد، انواع درب ليزري ( برش ليزري و آهني ) فرفورژه در طرح ها و رنگ هاي مختلف ساخته مي شود و به شما اين امكان را ميدهد كه طراحي هاي مختلفي براي خود داشته باشيد.

انواع درب ليزري ( برش ليزري و آهني )

البته انواع درب ليزري ( برش ليزري و آهني ) يكي نيست و شما ميتوانيد انواع مختلفي از آن ها را مشاهده كنيد كه در واقع براي ويلاها مورد استفاده قرار مي گيرند. بايد بدانيد كه انواع مختلف درب ليزري ( برش ليزري و آهني ) ويژگي هاي متفاوتي دارند و همين هم باعث مي شود كه استفاده از آن ها در مناطق مختلف متفاوت باشد.

 

درب طرح چوب ( آهني ) زيبايي ساختمان شما را دو چندان مي كند

 

درب طرح چوب ( آهني ) اولين عنصر دكوراتيوي است كه ببينده به ان مي نگرد. در واقع وجود درب طرح چوب ( آهني ) شيك و مدرن سبب مي شود تا ارزش و نماي خانه شما نيز بيش از پيش زيبا تر جلوه كرده و باارزش تر شود. در صورتي كه در كوچه قدم بزنيد و نگاهي به درب طرح چوب ( آهني ) ساختمان ها بياندازيد متوجه مي شويد كه وجود درب طرح چوب ( آهني ) خاص و زيبا چقدر روي ديد شما و نماي خانه موثر است.

با وجود درب طرح چوب ( آهني ) خاص و مدرن مي توانيد خانه خود را به يك نماد در كوچه تبديل كنيد. درب طرح چوب ( آهني ) در طرح ها و مدل هاي مختلفي موجود است كه شما مي توانيد هر يك از طرح هاي زيبا و خاصي را كه دوست داريد براي خود داشته باشيد براي اين امر كافيست تصوير درب طرح چوب ( آهني ) مورد نظر را به كارشناسان فروش ما در حفاظ سازه بفرستيد. كارشناسان ما نه تنها از نقطه نظر زيبايي بلكه نكات امنيتي را نيز براي درب طرح چوب ( آهني ) خانه شما در نظر مي گيرند تا خريد شما خريدي هوشمندانه باشد.

درب طرح چوب ( آهني ) خانه در طرح هاي فرفورژه يا درب طرح چوب ( آهني ) طرح چوب و همچنين درب طرح چوب ( آهني ) برش ليزري يا درب طرح چوب ( آهني ) و درب پاركينگ مدرن و كلاسيك و همچنين درب طرح چوب ( آهني ) جنوبي يا شمالي و يا درب طرح چوب ( آهني ) ويلايي يا خانه باغ و تك لنگه و يا درب طرح چوب ( آهني ) دولنگه يا سه لنگه و... تقسيم مي شود.

براي مشاوره با كارشناسان فرفورژه آنلاين تماس باشيد

 

منبع : خبرگزاري ايسنا

 

 

 

 

كار نكردن كنترل تلويزيون و دلايل پشت پرده!

كار نكردن كنترل تلويزيون و دلايل پشت پرده!

كنترل وسيله بسيار كاربردي و نه چندان پيچيده ايست كه به كمك آن مي توان تلويزيون مور نظر اعم از تلويزيون، كولر گازي، رسيور و ... را كنترل و استفاده كرد. اما قطعا براي شما هم پيش آمده كه با زدن دكمه هاي ريموت كنترل، هيچ پاسخي از تلويزيون خود دريافت نكرده و نگران شويد كه چرا ريموت كنترل كار نمي كند ؟ و مشكل از كنترلر است يا تلويزيون؟

در اين مطلب از سرويس تي وي به بررسي 3 دليل كار نكردن كنترل تلويزيون مي پردازيم و همينطور نحوه بررسي ريموت كنترل تلويزيون و ... را براي اطمينان از سلامت كنترل به شما آموزش خواهيم داد. با ما همراه باشيد تا در سري بعد كار نكردن كنترل تلويزيون خود قادر به بررسي سريع اشكال و حل كردن آن باشيد.

اگر براي حل كردن اشكال كولر گازي خود به كمك كارشناس نياز داريد، همين حالا درخواست تعمير خود را به صورت آنلاين ثبت كنيد تا كارشناسان حرفه اي و مجرب سرويس تي وي در سريع ترين زمان ممكن، براي هماهنگي با شما تماس بگيرند.

دليل كار نكردن كنترل تلويزيون

اصولا بيشتر ريموت كنترل يا كنترلرهاي لوازم اطراف ما با كمك امواج مادون قرمز كار مي كنند و از اين طريق است كه با تلويزيون ديگر ارتباط برقرار مي كنند. وقتي شما يك ريموت كنترل را به سمت تلويزيون گيرنده نشانه مي رويد و دكمه آن را مي فشاريد و اتفاقي نمي افتد، مطمئن مي شويد كه ريموت كنترل كار نمي كند و از خود خواهيد پرسيد كه چرا كنترل تلويزيون يا كولر گازي كار نمي كند ؟

پاسخ اين سوال شما را مي توان در 3 دليل كار نكردن ريموت كنترل خلاصه كرد:

تمام شدن باطري ريموت كنترل

خرابي ريموت كنترل

مشكل در برد تلويزيون گيرنده

1- همه شدن باطري ريموت كنترل

امكان دارد دليل كار نكردن كنترل هوشمند تلويزيون سامسونگ يا ال جي شما بسيار ساده باشد. قبل از آنكه كلافه شده و ريموت كنترل تلويزيون يا كولر گازي خود را با ضربات محكم دست بشكنيد، بايد باتري هاي آن را بررسي كنيد كه همه نشده باشند. باتري هاي جديد را در كنترل قرار داده و مجددا بررسي كنيد. توجه كنيد كه بيشتر افراد به سراغ باتري هي قديمي مي روند كه از سلامت آن ها و كاركرد 100% آن ها هم هيچ اطميناني ندارند. بايد از يك جفت باتري استفاده نشده براي اينكار كمك بگيريد. اگر اشكال همچنان پابرجا بود بايد گزينه هاي بعدي را بررسي كنيد.

2- خرابي ريموت كنترل

كنترل را به سمت يك راديو روشن نشانه مي رويم و يكي از دكمه هاي كنترل را مي فشاريم. اگر صداي نويز از بلندگوي راديو شنيديد، كنترل سالم است و وگرنه كنترل خراب است.

راه مطمئن تر بررسي كنترل با دوربين است.

روش بررسي ريموت كنترل تلويزيون

اول دوربين موبايل يا عكاسي خود را روشن كرده و چشمي ريموت كنترل را روبروي دوربين قرار دهيد و يكي از دكمه ها را فشار دهيد. اگر نور بنفش يا قرمز از چشمي كنترل ساطع شد، كنترل سالم است. ولي اگر با فشار دادن دكمه كنترل اتفاقي نيفتاد و چشمي هيچ تغييري نكرد و بي رنگ بود، مطمئنا كنترل خراب است.

3- مشكل در برد تلويزيون گيرنده

اگر مشخص شد كه كار نكردن كنترل تلويزيون يا رسيور شما به علت مشكل ريموت نيست، قطعا دليل كار نكردن كنترل كولر گازي يا تلويزيون شما به مشكل تلويزيون گيرنده يعني تلويزيون يا كولر گازي يا رسيور شما مربوط است. اين مشكل مي تواند در دو بخش وجود داشته باشد.

در حالت اول چشمي تلويزيون گيرنده اشكالي دارد كه بايد بررسي كنيد چيزي مانع رسيدن سيگنال مادون قرمز كنترل به چشمي تلويزيون نشده باشد. در حالت دوم مشكل در برد الكترونيكي تلويزيون شماست كه سيگنال را دريافت نمي كند و يا آن را پردازش نمي كند. در هر صورت بايد تا با يك كارشناس ماهر براي بازديد از تلويزيون خود با سرويس تي وي  https://servictv.ir/  هماهنگ كنيد تا اشكال را به صورت اصولي و بدون آسيب به تلويزيون برطرف سازد.