تاثير طراحي وب سايت در كسب و كار ها...

طراحي وب سايت

طراحي سايت آميزه اي از دانش، هنر و خلاقيت استفاده از عناصر ديداري، و توان مهندسي در چيدن آن ها كنار يكديگر است. هنگامي كه يك سايت بر مبناي اصول و هارموني اجزا طراحي شود علاوه بر جذب نگاه دائمي مخاطب، ميتواند فارغ از محدوديت هاي زمان، به اثري جاودانه تبديل شود.

امروزه سفارش طراحي وبسايت در ليست اولويت هاي هر شركت يا كسب و كاري قرار گرفته است. صاحبان مشاغل ميدانند كه روز به روز به تعداد كاربران اينترنت افزوده ميشود و برخورداري از پايگاهي خوب در دنياي مجازي نياز به توجه ويژه اي دارد. افزايش تاثيرگذاري يك سايت در جلب نظر مخاطب و همچنين تخصصي شدن حرفه طراحي وبسايت، ميطلبد كه نگاهي حرفه اي به اين مقوله داشته باشيم.

f8vz_b1.jpg

تاثير طراحي وب سايت در كسب و كار ها...

روزانه هزاران وبسايت در جهان، صدها وبسايت در ايران و احتمالا ده ها وبسايت كه مستقيم يا غيرمستقيم رقيب شما محسوب ميشوند راه اندازي ميگردند. يافتن جايگاهي مناسب و محكم در اين ميان موفقيتي است كه به سادگي محقق نميشود و قواعد انجام آن در تخصص طراحان حرفه اي سايت است. شركت نرم افزاري اسپاد با شناخت جامعي كه از فضاي مجازي دارد، كسب و كارتان را بررسي كرده و وبسايت شما را مطابق با نيازهايتان و سليقه مخاطبان شما طراحي ميكند. بدين ترتيب ميتوانيد كسب و كارتان را در دنياي مجازي نيز به درستي معرفي كرده و با طراحي سايت حرفه اي، خدمات و محصولات خود را به خوبي به مخاطبانتان ارائه كنيد.

اگر در حال حاضر يك وبسايت داريد اما زمان زيادي از فعاليت آن ميگذرد، پيشنهاد ميكنيم كه آن را به دست طراحان و تحليلگران با تجربه اسپاد بسپاريد تا سايت شما را بررسي كرده و در صورت نياز تغييرات و بهينه سازي هايي را روي آن اعمال كنند؛ در اين صورت مي توانيد مطابق با تكنولوژي روز طراحي وبسايت حركت كنيد. اگر هم هنوز سايتي نداريد، تيم مجرب اسپاد آماده است تا با طراحي وبسايت خلاقانه و بروز و بهينه سازي و سئوي سايت مسير روشني را در كسب و كار آنلاين برايتان فراهم سازد.

چرا به طراحي سايت نياز داريم؟ سايت يا شبكه هاي اجتماعي؟

فرض كنيد صاحب يك وبسايت فروشگاهي هستيد، اينكه صرفا با مخاطبانتان در ارتباط باشيد يا عكس محصولات را به آنها نشان دهيد كافي نيست، بلكه بايد با يك وبسايت فروشگاهي جامع و مناسب، شرايطي فراهم كنيد كه كاربران به شكلي آسان و سريع اقدام به خريد كنند. همچنين ميتوانيد به طور دقيق آمار بازديد كاربران، ميزان فروش و تمامي فعاليت ها را مديريت كنيد.

البته با انجام بازاريابي شبكه هاي اجتماعي ميتوانيد فعاليت خود را در اين فضا مديريت كرده و بهترين نتيجه را از آن بدست آوريد.

شركت اسپاد با سابقه طراحي وب سايت فروشگاهي ، نيازها و خواسته هاي شما را برآورد ميكند و با بودجه متناسب شما وب سايت در خور شما را طراحي خواهد كرد.

 

تخصص هاي دخيل در طراحي وب سايت

افرد و تخصص هاي مختلفي در روند طراحي سايت نقش دارند. شركت اسپاد طي سالها فعاليت حرفه اي در اين زمينه، متبحرترين و متخصص ترين ها در حوزه طراحي وبسايت را در قالب يك تيم منسجم در كنار هم قرار داده تا بهترين خروجي ممكن حاصل شود. سفارش طراحي سايت شما از اولين گام يعني مشاوره تا آخرين گام يعني راه اندازي، بدست بهترين افراد سپرده خواهد شد. همانطور كه در ساختن يك برج بلند قامت اشخاص مختلف با تخصص هاي متفاوت در كنار يكديگر فعاليت ميكنند، در اسپاد نيز پروژه طراحي سايت توسط تحليلگران، طراحان، برنامه نويسان، پشتيبانان و مديران پروژه به شكلي هماهنگ و ساختار يافته انجام ميشود. پس از پياده سازي كامل سايت، متخصصين بازاريابي ديجيتال و بازاريابي محتوايي اسپاد، پيشنهادات حرفه اي خود را جهت ورودي شكوهمندانه و حضوري موفق در محيط مجازي، به مشتريان محترم ارائه ميكنند.

فاكتورها و مفاهيم طراحي سايت

همواره طراحي وب سايت در چهارچوب و قالب مشخصي انجام ميشود. رعايت استانداردها و اصول طراحي وبسايت و همچنين توجه به تكنولوژي هاي روز طراحي وبسايت در اين امر مؤثر است.
اگر نيازبه طراحي سايت حرفه اي داريد ، شركت اسپاد با تجربه چندين ساله در طراحي وب سايت هاي حرفه اي با گستردگي مشتريان در سطح كشور آماده همكاري با شما براي طراحي ، پياده سازي و پشتيباني حرفه اي وب سايت شماست.

 

 

كاراك؛ مركز تخصصي ريمپ خودرو

كاراك؛ مركز تخصصي ريمپ خودرو

fqye_e1.jpg

براي افراد نا آگاه و كساني كه اولين بار است كه قصد تنظيم و بازيابي اي سي يو (ECU) اتومبيل را دارند، بهتر است ابتدا به توضيح اين مسئه بپردازيم كه ريمپ چيست و در ريمپ خودرو دقيقا چه كاري انجام داده مي شود و پس از آن خودرو چگونه كار مي كند.

به طور خلاصه مي توان گفت كه در ريمپ واحد كنترل موتور خودرو را به روز و اصلاح مي كنيم. واحد كنترل موتور همان اي سي يو (ECU) است ECU . در حقيقت كامپيوتر خودرو است كه اطلاعات را از تمام سنسورهاي اتومبيل و ورودي ها دريافت كرده و پارامترهاي عملياتي موتور را تعريف مي كند. اي سي يو با ارزيابي و تجزيه و تحليل پيوسته و مداوم ورودي هايي مانند اكسيژن موجود در گازهاي اگزوز، دريچه هاي ورودي گاز، دماي محيط و موتور، الزامات سوخت رساني و موارد ديگر و نيز بازگرداندن مجدد اطلاعات به داخل خودرو، خروجي هاي بهينه را ارائه مي دهد.

ريمپ اي سي يو چيست؟

ريمپ اي سي يو در واقع به معناي تغيير تنظيمات كارخانه بر روي كامپيوتر اتومبيل ها و جايگزين كردن و اصلاح پارامترها و جداول مختلف به منظور بهينه سازي عملكرد يا وضعيت اقتصادي خودرو طبق خروجي هاي مورد نظر است. دليل آن كه شركت ها و مراكز ريمپ اي سي يو مي توانند تنظيمات را تغيير دهند، قدرت خودرو را افزايش دهند و شرايط را از نظر اقتصادي بهبود بخشند اين است كه وقتي كارخانه هاي سازنده خودرو كاليبراسيون موتور را تكميل مي كنند، لازم است شرايط محيط هاي گوناگون در نظر گرفته شود و تنظيمات واحد كنترل موتور خودرو متناسب با ويژگي هاي جغرافيايي موثر در عملكرد موتور (فشار هوا، دماي هوا، ارتفاع از سطح دريا) تغيير يابد.

در ريمپ اتومبيل فشار سوخت، زمان احتراق، نسبت اكسيژن به سوخت، تنظيمات ورودي دريچه گاز و نقشه محدود كننده گشتاور تغيير كرده و اصلاح مي شود. موتور خودروهاي جديد پارامترهاي گوناگون بسياري دارند كه بر عملكرد و توان اتومبيل تاثير مي گذارد و متخصصان ريمپ و تيونينگ براي ارتقاي خودرو بايد به آن ها توجه كنند.

fbee_e2.jpg

ريمپ اي سي يو چه مزيت هايي دارد؟

تنظيم كامپيوتر خودرو (ريمپ كردن) موجب افزايش چشمگير گشتاور و قدرت موتور مي شود كه پاسخگويي بهتر دريچه گاز، تاخير محسوس توربو، منحني گشتاور گسترده تر و به طور كلي تبديل خودرو به اتومبيلي مطلوب براي رانندگي را در بر داد. از بين بردن محدوديت هاي غير ضروري موتور مي تواند عملكرد خودرو شما را به طرز چشمگيري بهبود بخشد؛ اين كار اغلب بدون نياز به انجام تغييرات اضافي و افزودن مواردي چون اگزوزهاي اضافه، اتصالات داخلي و ... صورت مي گيرد.

از مزاياي ديگر ريمپ خودرو مي توان به صرفه جويي در مصرف سوخت و كاهش هزينه ها اشاره كرد. تغيير منحني گشتاور بر توانايي خودرو در پاسخ به ورود بنزين كم تر اثر گذاشته و عملكرد خودرو در مصرف سوخت را بهبود مي بخشد.

به طور كلي مزيت هاي ريمپ خودرو عبارتند از:

افزايش قدرت و گشتاور

در ريمپ كردن مي توان محدوديت هايي كه كارخانه سازنده بر روي اتومبيل اعمال كرده را حذف كرد؛ در طي اين فرآيند مي توانيد بسته به منطقه اي كه در آن زندگي مي كنيد، پارامترهاي وسيله نقليه خود را دقيق تر تنظيم كنيد. تنظيم دقيق همه اين موارد باعث افزايش قدرت و گشتاور موتور مي شود.

بهبود مصرف سوخت

تنظيم اي سي يو به افزايش مسافت طي شده با يك باك بنزين و نيز كاهش مصرف سوخت خودرو كمك مي كند.

بهبود عملكرد خودرو

بهبود عملكرد خودرو باعث مي شود كه رانندگي برايتان آسان تر شده و پارامترهاي موثر در عملكرد موتور تا 40 درصد ارتقا يابند.

بهبود پاسخگويي دريچه گاز

ريمپ اي سي يو مي تواند به ميزان قابل توجهي به بهبود قابليت واكنش موتور و پاسخگويي دريچه گاز كمك كند. اين مسئله براي افرادي كه نگران كارايي و عملكرد اتومبيل خود هستند بسيار حائز اهميت است.

بسيار منعطف و قابل تنظيم

نكته مهم در مورد ريمپ خودرو اين است كه كاملا مطابق با نيازهاي شما قابل تنظيم هستند و شما مي توانيد بسته به نياز خود تنظيمات را تغيير داده و موتور اتومبيل خود را ارتقا دهيد.

مزاياي ريمپ در مركز ريمپ و تيونينگ كاراك

همان طور كه در بالا نيز به آن اشاره شد، ريمپ اي سي يو به علم برنامه نويسي كامپيوتر خودرو گفته مي شود كه طي اين پروسه خودرو از طريق بهينه سازي سيستم برقي و موتوري تقويت مي شود. ريمپ اي سي يو اگر توسط افراد متخصص و آموزش ديده انجام شود نه تنها به خودرو آسيب نمي رساند، بلكه عمر مفيد موتور را افزايش داده و سبب بالا رفتن راندمان خودرو مي شود. مركز تخصصي ريمپ و تيونينگ كاراك خدمات ريمپ و تقويت و بهبود عملكرد خودرو را هم براي خودروهاي جديد و هم براي خودروهاي قديمي با قيمت و كيفيت تضمين شده به شما ارائه مي دهد. ريمپ اي سي يو خودروهاي جديد به منظور افزايش شتاب اتومبيل انجام مي شود؛ براي ريمپ خودروهاي قديمي تر تراشه كامپيوتر موتور خودرو به طور كامل برداشته شده و با يك تراشه جديد كه نرم افزار جديد در آن موجود است، جايگزين مي شود. از ديگر خدماتي كه ريمپ كردن به شما ارائه مي دهد كاهش سطح آلايندگي و كمك براي دريافت گرفتن معاينه فني خودرو است. با ريمپ كردن خودرو خود در مركز كاراك به كاهش مصرف سوخت، رفع كپ، كاهش دماي فن، افزايش عمر موتور، افزايش قدرت، افزايش شتاب و روان شدن اتومبيل خود كمك كنيد. مركز ريمپ كاراك كليه خدمات مربوط به تغيير نرم افزار كامپيوتر خودرو و تقويت موتور را براي خودروهاي ايراني و نيز خودروهاي وارداتي ارائه مي دهد. از جمله خودروهايي كه در كاراك قابل ريمپ و چيپ تيونينگ هستند عبارتند از: پژو 405، پژو 206، پژو 207، پرشيا، دنا، سمند، ال 90، تيبا، ساندرو، برليانس، SPORTAGE، OPTIMA، CERATO، JAC S5 , S3 , J5 AT , J4 AT

منبع: خبرگزاري مهر

 

كلاس كنكور يا دي وي دي؟

كلاس كنكور يا دي وي دي؟

y1gk_q1.png

 

چه زمان از دي وي دي يا كلاس كنكور استفاده كنيم؟

قبل از پرداختن به مزايا و معايب كلاس كنكور و دي وي دي هاي آموزشي مي خواهم بداني چه ماه بايد از اين امكانات استفاده كرد آيا لازم است براي تمامي دروس از آنها استفاده كرد. همانطور كه خودتان بهتر از من مي دانيد با تغيير سبك كنكور و دشوار شدن و مفهومي شدن سوالات ديگر كتاب هاي درسي و كمك آموزشي پاسخگو نمي باشد و نمي تواند دانش آموزي كه داراي پايه خوبي نيست را به سطح قابل قبول برساند تا بتواند با رقباي خود رقابت كند. ما يك درس را در نظر مي گيريم و داوطلبان در مواجه با آن درس مورد نظر مي توانند به چند دسته تقسيم شوند.

دسته اول دانش آموزاني هستند كه به هر دليلي سطح علمي بالايي در آن درس دارند و مي توانند درصدهاي بالايي را در آن درس بزنند . اين گروه از داوطلبان به نظر من ديگر نيازي به كلاس هاي كنكور و دي وي دي هاي آموزشي ندارند و فقط با تمرين كردن ، آزمون دادن و داشتن كتاب هاي كمك آموزشي مي توانند مهارت و دانش خود را افزايش دهند و البته اين افراد مي توانند با شركت در كلاس ها يا استفاده از دي وي دي ها مدت زمان پاسخگويي به سوالات را كاهش دهند. يعني با استفاده از تكنيك هاي ارائه شده سريعتر عمل كنند و وقت خود را ذخيره كنند و براي دروس ديگر استفاده كنند. براي مثال من در دوران كنكور درس دين و زندگي را در زمان خودش مي توانستم نزديك به 70% بزنم. و همچنين در كنكور 95 درصد 68% را زده بودم و درصد 70% هم قابل قبول و خوب است. پس من به نوعي در آن درس پايه قوي داشتم. ولي با دي وي دي ها حرف آخر و همايش هاي استاد يوسفيان پور توانستم در كنكور 96 درصد خود را به 94 برسانم.  و همچنين اين درصد را در مدت زمان كم زده بودم.

دسته دوم كساني هستند كه سطح علمي متوسطي دارند . اين گروه هم داوطلبان هم مي توانند براي افزايش سطح علمي و درصد خود از اين موارد استفاده كنند . و يا اگر حتي احساس مي كنند كه با منابع كمك درسي مي توانند درصد خود را به حد قابل قبول برسانند پس براي انها نيازي نيست.

دسته سوم داوطلباني هستند كه از سطح علمي پاييني برخوردارند. بنظر من اين دسته از داوطلبان نمي توانند فقط با خواندن كتاب هاي كمك آموزشي و درسي به نتيجه دلخواه خودشان برسند. چون اكثر اين كتاب ها براي تمرين كردن و افزايش مهارت است و كمك كردن به افزايش درصد ولي نه در آن حدي كه بتواند يك دانش آموز با پايه ضعيف را به يك دانش آموز با پايه قوي تبديل كند. من براي اين دسته از داوطلبان پيشنهاد مي كنم براي درسي كه در آن ضعيف هستند در حد امكان از يك منبع آموزشي كلاس يا دي وي دي استفاده كنند تا بتوانند پايه خود را در آن درس تقويت نمايند. من خيلي از دانش آموزاني را مي شناسم كه نتوانستند درسي را كه در آن ضعف جدي داشتند با كتاب هاي كمك آموزش جبران كنند مخصوصاً در برخي در برخي دروس خاص. پس اگر شما از آن دسته هستيد براي مشكلاتان به فكر چاره اي باشيد.

مزاياي كلاس هاي كنكور

در سطح شهر معلمان و كلاس هاي كنكور زيادي وجود دارد بخصوص در شهرهاي بزرگ اين امر چشمگير است و به دليل حساس بودن اين مسئله داوطلبان زيادي در اين كلاس ها شركت مي كنند. در اين كلاس ها شما مستقيماً با معلم در ارتباط هستيد و مي توانيد مشكل خود را از او بپرسيد يا اگر مشكلي برايتان در آن درس پيش آمد با استاد مورد نظر مشورت كنيد.

از مزايا ديگر تحت نظر بودن و آزمون دادن در سر همان كلاس مي باشد كه مي تواند در پيشرفت شما تاثير چشمگيري داشته باشد.

 

معايب كلاس هاي كنكور

از معايب اين كلاس ها مي توان به هزينه هاي بسيار زياد آنها اشاره كرد بخصوص اگر مي خواهيد با استادي تاپ در سطح شهر خود كلاس تشكيل دهيد اين هزينه زيادتر خواهد شد. همچنين كسي نمي خواهد كه در كلاس هاي يك استاد سطح پايين شركت كند. حتي در بعضي موارد شركت در كلاس هاي 60 تا 70 نفره يك استاد برتر و معروف از كلاس هاي نيمه خصوصي يا خصوصي ساير استادان بيشتر است.

از معايب ديگر مي توان به تعداد شركت كنندگان موجود در يك كلاس شركت كرد كه در اكثز موارد تعداد بسيار زيادي از دانش آموزان در يك كلاس وجود دارد و باعث پايين آمدن راندمان كاري دانش آموزان مي شود.

مورد بعدي وقتي است كه در اياب و ذهاب داوطلب تلف مي شود و همچنين خستگي شديد در داوطلب ايجاد مي كند بطوريكه بعد از آمدن از كلاس ديگري تواني براي درس خواندن در او نمي ماند. بخصوص در شهرهاي بزرگ اين امر بيشتر بچه ها را اذيت مي كند. مثلاً ممكن است براي يك كلاس دو ساعته در شهر تبريز يك و نيم الي دو ساعت زمان رفت و برگشت باشد. كه شايد در شهرهاي بزرگ اين عدد نيز بيشتر شود.

يكي ديگر از مشكلات كلاس هاي كنكور اين است بچه هاي شهرهاي كوچك و روستاها ممكن است از اساتيد خبره و ماهر بي بهره باشند. كه در آن صورت كار براي آنها سخت مي شوند كه گاهي ممكن است به شهرهاي همجوار بروند كه اين كار به دشواري آن مي افزايد.

همچنين در اين كلاس ها درس فقط درس يكبار تدريس مي شود واگر متوجه نشويد تكراري براي آن وجود نخواهد داشت.

 

مزاياي دي وي دي هاي آموزشي

استفاده از دانش و تجربه اساتيد برتر كشور. يعني با اين دي وي دي ها مي توانيم از تدريس اساتيد معتبر بهره مند شويم كه توانايي شركت در كلاس هاي ان ها را نداريم.

هزينه كمتري كه نسبت به كلاس هاي كنكور دارد. شايد هزينه براي خيلي ها مهم باشد و نتوانند با بودجه خود در اين كلاس ها شركت كنند كه براي اين افراد كيس مناسبي است.

استفاده براي داوطلبان در مناطق محروم. شايد برخي از داوطلبان با داشتن توان مالي به دليل اينكه در مناطق دور افتاده اي هستند نتوانند در اين كلاس ها شركت كنند. پس اين مورد براي آنها فرصت مناسبي است كه از تدريس اين اساتيد فرصت لازم را ببرند.

يكي از دلايل استفاده از اين دي وي دي ها صرفه جويي در زمان است. بخصوص كه در زمان كنكور همه داوطلبان با كمبود وقت مواجه هستند. چون براي اين داوطلبان خستگي راه وجود ندارد و از مزاياي بزرگ آن محسوب ميشود.

از مزاياي بزرگ ديگر آن است كه شما مي توانيد هر چند بار دي وي دي را كه خواستيد مشاهده كنيد و اگر متوجه نشديد دوباره آن را به عقب باز گردانيد و آن قسمت را مشاهده كنيد.

معايب: از معايب آن اين است كه شما با خود استاد در ارتباط نيستيد و اگر اشكالي داشتيد نمي توانيد با خود استاد مطرح كنيد.

امكان نظارت و آزمون گرفتن توسط خود استاد وجود ندارد.

با پكيج هاي هاي صفر تا صد حرف آخر، مي تونيد در عرض 4 ماه، پرونده تمام درس هاتون رو ببنديد و تا روز كنكور 7 بار مرور بكنيد.

 

ذكر چند نكته

لازم به ذكر است كه چند مورد را بايد در مورد دي وي دي هاي آموزشي خدمتتان عرض كنم . اين مزايايي كه گفتم فقط در صورتي وجود دارد كه استادي كه درس را تدريس مي كند و موسسه مورد نظر از كيفيت بالايي برخوردار باشد بخصوص كه موسسات با كيفيت زيادي در سطح كشور وجود دارد و در بين آن ها هم موسسات بي كيفيتي هم وجود دارد كه دانش آموزان را دچار سردرگمي مي كند كه به اين امكانات آموزشي بدبين شود پس در انتخاب اين موسسات دقت داشته باشيد و همچنين سعي كنيد موسسه اي را انتخاب كنيد كه خدمات پس از فروش و نظارت مشاوره اي بر روي داوطلب را داشته باشد . همچنين لزومي ندارد كه فقط از يك منبع استفاده كنيد مي توانيد براي از دروس از دي وي دي و براي بعضي ها از كلاس هاي كنكور استفاده كنيد و براي بعضي از دروس از هيچكدام استفاده نكنيد و خودتان بخوانيد.

سخن پاياني: اميدوارم توانسته باشم در اين امر مهم شما را راهنمايي كرده باشم كه بتوانيد مسير درست را انتخاب كنيد. همه پيشرفت ها در خارج از منطقه راحتي انجام مي شود پس از سخت تلاش كردن دست نكشيد. 

براي مطالعه كامل مقاله، معرفي حرف آخر مي تونيد كليك بكنيد.

 

بهترين سايتهاي مديا

مجموعه سايتهليي مه شما ميتوانيد  خدمات مربوط به مديا را دريافت كنيد

http://postca.loxblog.com/post/144

http://postbf.parsiblog.com/Posts/231

http://postcr.blog.ir/post/125

http://postbd.parsiblog.com/Posts/232

http://postac.blog.ir/post/187

http://posstac.loxblog.com/post/286

http://postcs.blog.ir/post/136

http://postar.parsiblog.com/Posts/244

http://postej.blog.ir/post/176

http://postbv.loxblog.com/post/219

http://postap.parsiblog.com/Posts/149

http://postao.parsiblog.com/Posts/140

http://postcj.loxblog.com/post/153

http://postec.blog.ir/post/211

http://postah.loxblog.com/post/281

http://postcp.blog.ir/post/127

http://postak.parsiblog.com/Posts/136

http://posteg.blog.ir/post/185

http://postaj.loxblog.com/post/156

http://postct.blog.ir/post/125

http://postan.blog.ir/post/156

http://postby.loxblog.com/post/140

http://posteq.blog.ir/post/179

http://postaf.parsiblog.com/Posts/160

http://postco.blog.ir/post/126

http://postaj.blog.ir/post/169

http://postey.blog.ir/post/143

http://postep.blog.ir/post/158

http://postbx.loxblog.com/post/154

http://posten.blog.ir/post/273

http://posteu.blog.ir/post/146

http://postba.parsiblog.com/Posts/170

http://postcl.blog.ir/post/126

http://postbs.loxblog.com/post/275

http://postbu.loxblog.com/post/247

http://postch.blog.ir/post/126

http://postei.blog.ir/post/136

http://postbe.parsiblog.com/Posts/334

http://postcf.loxblog.com/post/150

http://postcn.blog.ir/post/125

http://postcb.loxblog.com/post/148

http://postch.loxblog.com/post/140

http://postem.blog.ir/post/267

http://postaf.loxblog.com/post/295

http://postbk.parsiblog.com/Posts/147

http://postad.blog.ir/post/229

http://posstaq.blog.ir/post/157

http://postcb.blog.ir/post/158

http://postcg.loxblog.com/post/146

http://postag.parsiblog.com/Posts/140

http://postcm.loxblog.com/post/148

http://postck.blog.ir/post/124

http://postef.blog.ir/post/197

http://postah.blog.ir/post/150

http://postce.blog.ir/post/156

http://postaq.parsiblog.com/Posts/136

http://postci.loxblog.com/post/138

http://postcv.blog.ir/post/143

http://postcn.loxblog.com/post/139

http://postao.loxblog.com/post/299

http://postea.blog.ir/post/220

http://posstap.blog.ir/post/161

http://postev.blog.ir/post/144

http://postbt.loxblog.com/post/148

http://postah.parsiblog.com/Posts/159

http://postcm.blog.ir/post/135

http://postex.blog.ir/post/141

http://postcq.blog.ir/post/126

http://postcj.blog.ir/post/126

http://postcd.loxblog.com/post/140

http://postez.blog.ir/post/143

http://posteo.blog.ir/post/142

http://postaj.parsiblog.com/Posts/237

http://postaf.blog.ir/post/192

http://postat.parsiblog.com/Posts/146

http://postbc.parsiblog.com/Posts/144

http://postag.loxblog.com/post/163

http://postci.blog.ir/post/125

http://postet.blog.ir/post/146

http://postak.loxblog.com/post/385

http://postbz.loxblog.com/post/140

http://posteb.blog.ir/post/207

http://postek.blog.ir/post/185

http://postcb.parsiblog.com/Posts/263

http://postav.parsiblog.com/Posts/133

http://postck.loxblog.com/post/142

http://postax.parsiblog.com/Posts/132

http://postad123.loxblog.com/post/491

http://postcl.loxblog.com/post/140

http://postas.parsiblog.com/Posts/299

http://postan.loxblog.com/post/217

http://postcu.blog.ir/post/136

http://postao.blog.ir/post/163

http://postew.blog.ir/post/142

http://postbw.loxblog.com/post/161

http://posteh.blog.ir/post/150

http://postan.parsiblog.com/Posts/158

http://postau.parsiblog.com/Posts/135

http://postel.blog.ir/post/254

http://postag.blog.ir/post/155